Nemlig.com i endnu et angreb på Netto
Det fremadstormende onlinesupermarked har haft stor succes med at matche Nettos priser, og nu tages endnu et tiltag i brug.
Nu udvider nemlig.com sit faste discountsortiment.
I efteråret indledte det fremadstormende onlinesupermarked en aggressiv prisstrategi, hvor nemlig.com matchede Nettos priser på en række dagligvarer.
LÆS OGSÅ: Online supermarked indleder discount-krig
Nu vil netsupermarkedet også matche antallet af varer, der sælges til discountpriser hos Netto.
I Netto udgøres det faste discountsortiment ifølge nemlig.com af 1800 varer, og det matcher netsupermarkedet nu også.
- I dag ønsker ingen at betale for meget for deres basisvarer. Derfor valgte vi i efteråret at indføre dagligvarer til discountpriser, og efterspørgslen fra kunderne har været så stor, at vi løbende har udvidet sortimentet. I dag kan vi så løfte sløret for, at vi nu har lige så mange varer i vores faste discountsortiment, som Netto har i deres faste sortiment. Derudover prismatcher vi de 1800 varer i vores discountsortiment mod Nettos priser netop for at sikre, at kunden ikke betaler for meget, siger adm. direktør hos nemlig.com, Stefan Plenge, i en udtalelse.
Stor vækst på kort tid
Onlinesupermarkedet indledte i oktober en aggressiv prisstrategi, hvor mere end 1.600 produkter blev prismatchet med varer i Netto. Det har nu på rekordtid resulteret i en markant kundefremgangen og stigende omsætning. Nemlig.com har på under fem måneder skabt en vækst på 80 procent mod en forventet vækst på 50 procent over 12 måneder.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com tiltrækker kunder med discountpriser
- Danskerne har virkelig taget online dagligvarehandel til sig, og vi er utrolig glade for den store vækst, vi har oplevet især det seneste halvår, siger Stefan Plenge og løfter samtidig sløret for, hvad fremtiden skal byde på.
- Vores nye mål er, at nemlig.com skal vækste 150 procent i regnskabsåret 2013/2014, siger han.
Nemlig.com åbnede i august 2010 og er i dag Danmarks største online supermarked med over 300 ansatte og en omsætning på et trecifret millionbeløb. Ud over discountvarerne har nemlig.com også et stort udvalg af delikatessevarer og samarbejder med blandt andre Cofoco og Meyers.For nyligt købte Bestseller-milliardær Anders Holch Povlsen halvdelen af det fremadstormende netsupermarked.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter