Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Nem returnering får kunder tilbage i netbutikken

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 10 April 2014 kl. 08:35 af: Freja Thorbech

Kunderne har større tilbøjelighed til at vende tilbage til en netbutik, hvis de tilbydes en nem returløsning, viser en ny analyse.

Det skal være nemt at handle på nettet. Også når man fortryder et køb.

Otte ud af ti kunder fremhæver i Dansk e-handelsanalyses månedsrapport fra marts, at de vil være mere tilbøjelige til at handle i en netbutik igen, hvis butikken tilbyder en nem returløsning.

Ved fortrydelse af køb på nettet har kunden ret til at få refunderet hele sit købsbeløb, også fragten, men det er som udgangspunkt kunden selv, der skal betale for returomkostningerne.

- Levering og returnering har især i de seneste år fået stadig større betydning i konkurrencen om kundernes gunst. Mange kunder efterlader fyldte virtuelle indkøbskurve i netbutikken uden at købe, og i næsten halvdelen af tilfældene sker det, fordi ikke alle netbutikker tilbyder alle leveringsformer på deres hjemmeside, siger adm. direktør i Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), Annette Falberg, i en udtalelse.

Det er især inden for kategorierne tøj, sko og smykker, at kunderne fortryder deres køb og returnerer varer.

Netbutikkerne skal ramme kundernes behov

Kundernes behov er forskellige, og analysen fra marts viser blandt andet, at fire ud af ti unge vælger en løsning, hvor de selv henter pakken, mens syv ud af ti pensionister vælger hjemmelevering.

- Det er afgørende for netbutikkerne, at de rammer kundernes behov præcist både med deres leveringstilbud og deres ressourceforbrug ved håndtering af forsendelser. Så der er hele tiden efterspørgsel på leveringsløsninger med fleksibilitet og smidighed, siger Annette Falberg.

LÆS OGSÅ: Fysiske butikker kan komme til at hænge på online returret



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD