Modesamarbejde for voldsramte kvinder
Fakta
Trendsales er Danmarks største online modemarked med over 600.000 brugere og 90.000 gennemførte handler hver måned. Sitet er specialisereret i second hand tøj og accessories, men formidler også salg af nye varer på Trendsales Shops.
Moshi Moshi Mind har de to kvinder Stine Grouleff og Rikke Rasmussen bag sig. Designet er inspireret af en særlig afslappethed, naturlighed og nordisk udtryk.
Danner er en privat organisation, der i 30 år har hjulpet 15.000-20.000 voldsudsatte kvinder og deres børn. I samme tidsrum har cirka 3.000 kvinder og 3.000 børn boet i Danners krisecenter.
To online modevirksomheder er gået sammen om at lancere en sweatshirt, der støtter arbejde til gavn for voldsramte kvinder.
Fra i dag kan man købe en ny oversized sweatshirt til fordel for voldsramte kvinder. Det er modeportalen Trendsales og det danske tøjmærke Moshi Moshi Mind, der står bag velgørenhedsprojektet.
Hele december sælger Trendsales sweatshirten, der er designet af Moshi Moshi Mind, og håber på den måde at kunne sætte de problemer med vold i hjemmet, som 26.000 kvinder og hvert femte barn i Danmark hvert år udsættes for, på dagsordenen.
En stor portion ryger videre til Danner
Sweatshirten sælges til 399 kr., hvoraf de 150 kr. går til organisationen Danner, der siden 1979 har arbejdet med voldsramte kvinder og børn.
- Danner gør et stort arbejde for at hjælpe voldsudsatte kvinder og børn. Vi vil rigtig gerne kaste lys på det arbejde og give vores mange brugere muligheden for at hjælpe, når de handler på Trendsales,” siger Martin Falslev Andersen, medstifter og adm. direktør hos Trendsales.
LÆS OGSÅ: Velgørenhed skal øge Lidl's fanskare
Camille Jones som frontfigur
Den danske sanger Camille Jones har i flere år været ambassadør for Danner og optræder også i kampagnen.
- Det er den perfekte julegave, som kan være med til at udbrede kendskabet til Danner og gøre noget særligt for de kvinder og børn, der lever med vold i hjemmet. Den står uden tvivl på min ønskeliste, siger sangerinden.
Trendsales Shops er et nyt initiativ på Trendsales, hvor en række webshops og anerkendte danske brands fremover vil sælge helt nye varer. Trendsales er ellers kendt for at være stedet hvor brugerne køber og sælger hinandens brugte tøj.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter