Dansk chokoladekæde indgår samarbejde med Agnes Cupcakes
Onfonemillionæren Morten Strunge har ikke ligget på den lade side, efter at han overtog Agnes Cupcakes. Nu indgår forretningen samarbejde med kendt chokoladekæde.
3. generations-chokoladebutikken Sv. Michelsen Chokolade indgår nu samarbejde med kageforretningen Agnes Cupcakes. Det skriver Børsen.dk og Berlingske.dk.
Ifølge ejeren af Agens Cupcakes Morten Strunge, der blev millionær som direktør for teleselskabet Onfone, er det primært et strategisk samarbejde om produktion, men det vil også få Agnes Cupcakes ud i flere af Sv. Michelsens butikker. Det skriver Business.dk
- For Agnes er det en billig måde at udvide distributionen på og komme ud på nogle prime placeringer, samtidig med at vi får reduceret omkostningerne. Vi kan opnå store fordele ved at slå produktionen sammen, og vi får samtidig udvidet vores butiksnetværk fra den ene dag til den anden,” siger Morten Strunge til Business.dk.
Agnes i centrene
Han satser, ifølge Business.dk, på at se produkter fra Agnes Cupcakes i Sv. Michelsen Chokolade-butikker i blandt andet Lyngby Storcenter og Frederiksberg Centret.
Også hos Sv. Michelsen Chokolade, der blev grundlagt i 1933 og i dag har omkring 250 specialforretninger, er man begejstret for sammenlægningen.
- Vi er rigtigt glade for det nye samarbejde, for begge kæder er kendetegnet ved kvalitetsprodukter. Vi har mere end 79 års erfaring, mens de er en forholdvis ny og hip kæde. Man kan sige, at vi har det, som de ikke har og omvendt. Så jeg synes, det giver rigtig god mening, siger adm. direktør Nicolas Dorff til Børsen.dk
Er oprejsningen på vej?
For cirka et år siden bragede den ellers så populære kageforretning Agnes Cupcake ind i noget af et stormvejr, da Politiken blandt andet afslørede, at medarbejderne var ansat på horrible kontrakter. I samme forbindelse gjorde Agnes Cupcakes' tidligere direktør sig overordentligt uheldigt bemærket med nedladende kommentarer om de ansatte.
Siden da har salget i kageforretningen været nedadgående, men det nye samarbejde kan måske være med til at vende skuden, vurderer rådgiver og konsulent indenfor detailbranchen Bruno Christensen.
- Kædens største udfordring er at få genskabt billedet hos forbrugerne af, at deres produkt er godt og ordentligt. For de havde et godt ry, før de røg en tur gennem mediemøllen. Og der kan en strategisk alliance med en etableret virksomhed som Sv. Michelsen Chokolade være et af de tiltag, der skal til, for at de igen bliver synlige, siger han til Børsen.dk
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter