Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Modefestival frister med nyt koncept for shoppingoplevelser

Billedet er fra Copenhagen Fashion Festival 2015 til Catwalk i en forretning
Foto: PR



Om Copenhagen Fashion Festival:

Copenhagen Fashion Festival er et tilbagevendende event, hvis primære opgave er at gøre København til den vigtigste modedestination i Skandinavien.

I august og februar åbner festivalen modeugen op og opfordrer alle borgere og internationale gæster til at være en del af de mere end 200 aktiviteter over hele byen.

Sideløbende med de mange butiksevents tilbyder festivalen relevante fashion talks, inspirerende biografoplevelser, udstillinger og meget mere direkte relateret til den sideløbende modeuge.

Monday den 25 January 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Ved Copenhagen Fashion Festival er der som noget nyt fokus på fælles shoppingoplevelser mellem kunder og fysiske butikker.

Når Copenhagen Fashion Festival løber af stablen fra 3. til 7. februar, er de såkaldte ’Customized Shopping Walks’ nyt på eventlisten.

Således inviterer festivalen sammen med KBH K – Commerce & Culture butikker til at deltage i modefestivalen, hvor det blandt andet er muligt for butikkerne at blive en del af det nye koncept Customized Shopping Walks, som er en guidet mini-tur til de deltagende butikker efter lukketid, hvis det er muligt.

Turene er søsat som en ny strategi i den kommende sæson for den fælles shoppingoplevelse mellem kunder og retailere.

Butikkers spidskompetence

- I en branche, hvor personlig service og kundekontakt i stigende grad bliver erstattet af e-handel, er der stort behov for at skabe fokus på de enkelte butikker og jeres absolutte spidskompetence – nemlig evnen til at yde den personlige service, skriver KBH K – Commerce & Culture i en opfordring til butikker om at deltage i Customized Shopping Walks.

Copenhagen Fashion Festival tilrettelægger fire eksklusive walks, som består af tre-fire forskellige butikker, der hver især skræddersyr en oplevelse til 20-25 besøgende kunder, der tilmelder sig. Hvert besøg er planlagt til at vare cirka 30 minutter.

Ifølge arrangørerne er Customized Shopping Walks ’formatet, som skal skabe rum for kundens indgående relation til den enkelte butik og sikre den personlige shoppingoplevelse’.

Håber på udbredelse af konceptet

- Maria Auchenberg, sekretariatsleder hos KBH K - Commerce & Culture, hvad er jeres forventninger til jeres Customized Shopping Walks?

- Vi satser stærkt på at få arrangeret minimum en walk. Per erfaring ved vi, at nye tiltag lige skal løbes i gang, svarer Maria Auchenberg.

Maria Auchenberg håber, at Customized Shopping Walks i fremtiden kan blive et fast element ved Copenhagen Fashion Festival, ligesom hun håber, at konceptet kan brede sig på tværs af brands og beliggenhed og for eksempel inkludere restauranter og gerne kulturinstitutioner.

- Det er også oplagt, at Customized Shopping Walks bliver tematiseret, hvor en walk eksempelvis kan have fokus på bæredygtighed, siger Maria Auchenberg til detailfolk.dk.

Samarbejdet med butikker er afgørende for Copenhagen Fashion Festivals mulighed for at involvere offentligheden i den danske modescene, fremhæver festivalen og KBH K – Commerce & Culture.

LÆS OGSÅ: Chokolade-lingeri indtager modeugen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD