Modefestival frister med nyt koncept for shoppingoplevelser
Om Copenhagen Fashion Festival:
Copenhagen Fashion Festival er et tilbagevendende event, hvis primære opgave er at gøre København til den vigtigste modedestination i Skandinavien.
I august og februar åbner festivalen modeugen op og opfordrer alle borgere og internationale gæster til at være en del af de mere end 200 aktiviteter over hele byen.
Sideløbende med de mange butiksevents tilbyder festivalen relevante fashion talks, inspirerende biografoplevelser, udstillinger og meget mere direkte relateret til den sideløbende modeuge.
Ved Copenhagen Fashion Festival er der som noget nyt fokus på fælles shoppingoplevelser mellem kunder og fysiske butikker.
Når Copenhagen Fashion Festival løber af stablen fra 3. til 7. februar, er de såkaldte ’Customized Shopping Walks’ nyt på eventlisten.
Således inviterer festivalen sammen med KBH K – Commerce & Culture butikker til at deltage i modefestivalen, hvor det blandt andet er muligt for butikkerne at blive en del af det nye koncept Customized Shopping Walks, som er en guidet mini-tur til de deltagende butikker efter lukketid, hvis det er muligt.
Turene er søsat som en ny strategi i den kommende sæson for den fælles shoppingoplevelse mellem kunder og retailere.
Butikkers spidskompetence
- I en branche, hvor personlig service og kundekontakt i stigende grad bliver erstattet af e-handel, er der stort behov for at skabe fokus på de enkelte butikker og jeres absolutte spidskompetence – nemlig evnen til at yde den personlige service, skriver KBH K – Commerce & Culture i en opfordring til butikker om at deltage i Customized Shopping Walks.
Copenhagen Fashion Festival tilrettelægger fire eksklusive walks, som består af tre-fire forskellige butikker, der hver især skræddersyr en oplevelse til 20-25 besøgende kunder, der tilmelder sig. Hvert besøg er planlagt til at vare cirka 30 minutter.
Ifølge arrangørerne er Customized Shopping Walks ’formatet, som skal skabe rum for kundens indgående relation til den enkelte butik og sikre den personlige shoppingoplevelse’.
Håber på udbredelse af konceptet
- Maria Auchenberg, sekretariatsleder hos KBH K - Commerce & Culture, hvad er jeres forventninger til jeres Customized Shopping Walks?
- Vi satser stærkt på at få arrangeret minimum en walk. Per erfaring ved vi, at nye tiltag lige skal løbes i gang, svarer Maria Auchenberg.
Maria Auchenberg håber, at Customized Shopping Walks i fremtiden kan blive et fast element ved Copenhagen Fashion Festival, ligesom hun håber, at konceptet kan brede sig på tværs af brands og beliggenhed og for eksempel inkludere restauranter og gerne kulturinstitutioner.
- Det er også oplagt, at Customized Shopping Walks bliver tematiseret, hvor en walk eksempelvis kan have fokus på bæredygtighed, siger Maria Auchenberg til detailfolk.dk.
Samarbejdet med butikker er afgørende for Copenhagen Fashion Festivals mulighed for at involvere offentligheden i den danske modescene, fremhæver festivalen og KBH K – Commerce & Culture.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter