Modebrand vil 'sælge' 10.000 jeans på 10 minutter
Cheap Monday har i dag åbnet 10 minutters pop-up butikker i 10 forskellige byer og solgt 10.000 jeans for den nette pris af et like eller et tweet.
H&M-ejede Cheap Monday fejrer sin 10-års fødselsdag på en noget anderledes måde.
Dagen bliver markeret i dag den 10/10 klokken 10.10 med åbningen af 10 pop-up butikker i 10 storbyer rundt om i verden. Butikkerne har kun åbent i 10 minutter og i løbet af den korte periode satser Cheap Monday på at lange 10.000 jeans over disken.
Kunderne behøver dog ikke at finde pungen frem, når der skal betales for de nye jeans. De tilbydes nemlig til den nette pris af en form for aktivitet på de sociale medier. Det kan eksempelvis være et like til Cheap Monday på Facebook eller et tweet med modebrandets hashtag.
Kommer til København
Cheap Monday er ikke den første detailhandler, der forsøger sig med pop-up butikker, der tager aktivitet på de sociale medier som betaling. Tidligere har også Marc Jacobs haft stor succes med pop-up butikker, der fungerede efter sammen koncept, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Pop-up butikker tager tweets som betaling
Det er modebrandets kunder, der har bestemt, hvor de 10 butikker skal ligge. Frem til den 27. september har man nemlig på Cheap Mondays hjemmeside kunne stemme om, hvilke ti europæiske storbyer, der får en 10 minutters pop-up butik.
København blev en af de ti vindende byer sammen med Hong Kong, Seoul, Amsterdam, Stockholm, London, Paris Antwerpen, Berlin og Madrid.
LÆS OGSÅ: Dansk pop-up shop åbner i Canadas største stormagasin
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter