Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Mistroiske forbrugere: Butikker skruer unødigt meget på prisen

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 6 December 2022 kl. 09:51 - Kilde: Mediet Markedsføring

De stigende priser skaber mistillid. Langt størstedelen af forbrugerne mener, at butikkerne udnytter inflationen, viser undersøgelse.

Hele 74 procent af forbrugerne mener, at virksomheder pumper prisen unødigt højt op under dække af inflation og uro på verdensmarkederne.

Det skriver Mediet Markedsføring, som henviser til en undersøgelse foretaget af YouGov på vegne af bureauerne Hearts & Science og Annalect.

- At de (forbrugerne, red) simpelthen ikke har tillid til prisstigningerne, det er vildt, siger Claus Andersen, adm. direktør i mediebureauet Hearts & Science, til Mediet Markedsføring.

- Mange virksomheder bliver lige nu lokket af at give sig i kast med meget taktisk kommunikation og kampagner med gode slagtilbud. Men det her viser, at virksomhederne i krisen virkelig skal arbejde på at opbygge tillid til deres brand. Det må de ikke glemme, siger han.

Forventer priskrig

I dagligvarehandlen er kampen om julekunderne sat ind med enorme prisbesparelser på eksempelvis smør og flæsk. Et slagtilbud på Lurpak var for nogle dage siden nok til at overbelaste Nettos hjemmeside.

Det kan tolkes utroværdigt, når priserne pludselig styrtdykker til langt under det halve, forklarer detailekspert Bruno Christensen til BT. Han understreger samtidig, at danskerne nok også forventer en priskrig.

Hos Salling Group bliver de store nedslag i pris set som en investering, som skal lokke kunderne indenfor.

- Forklaringen er, at vi investerer i, at vi kan sænke prisen ned i et rigtig attraktivt niveau. Vi sætter penge til for hver pakke, vi sælger til den pris, siger Jacob Krogsgaard Nielsen til BT. Han er pressechef i Salling Group.

LÆS OGSÅ: Discountkæde ramt af problemer efter tilbud på efterspurgt vare

Læs hele artiklen på Mediet Markedsføring


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD