Kæde: På dette punkt holder kunderne stand mod inflationen
Trods stigende priser holder kunderne fast i en særlig del af sortimentet, lyder det fra en af landets store dagligvarekæder.
Selvom en uskyldig tur i supermarkedet koster en del mere, end den plejer at gøre, så holder kunderne stadig fast i de økologiske varer i Irma.
Andelen af økovarer er nemlig stadig stigende, lyder meldingen fra den sjællandske dagligvarekæde. Lige er nu er den på 36,4 procent af salget, og det er en lille tand bedre end samme periode sidste år, hvor niveauet var 35,8 procent.
- Vi er meget glade for, at vi vækster på andelen af økologisalg i målingerne, siger Jan Larsen i en pressemeddelelse. Han er kædedirektør i Irma.
- Økologi er en vigtig mærkesag for os, og for mange af vores kunder et meget bevidst valg. På Mejeri har vi den højeste økoandel, på 67 procent. Det bestyrker os i, at vi kan nå vores mål om at nå en økologiandel på 50 procent i 2025, som den første supermarkedskæde i verden, siger han.
Den butik i Irma, der har den største økologi-andel, er Irma Nørrebrogade 3 med en andel på 48 procent.
For at styrke salget yderligere vil Irma udvide sortimentet og fortsætte med at sætte midler af til kampagner.
Irma har godt 65 butikker på Sjælland.
LÆS OGSÅ: Irma starter et samarbejde med kendt tusindkunstner
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter