Discountkæde sælger økologiske varer som varmt brød
Større udvalg og mere markedsføring har fået salget af økologiske varer til at stige markant hos discountkæde.
I landets Fakta-butikker står de økologiske varer nu for 12,6 procent af den samlede omsætning, som iøvrigt forventes at passere en milliard kroner i 2019.
Det er mere end en fordobling i forhold 2015, hvor andelen lød på 5,8 procent, skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Forklaringen er først og fremmest, at Fakta har forstærket indsatsen på økologi ved at udvide udvalget og dernæst styrke markedsføringen, siger kædedirektør John Hornbech Christensen.
- Alene i løbet af de seneste 12 måneder har vi øget antallet af forskellige økologiske varer med ca. 50 procent, forklarer han.
Udviklingen fortsætter
Kædedirektøren vurderer, at en slags sneboldeffekt kommer til at holde fremgangen af økologiske varer kørende.
- Vi oplever lige nu en selvforstærkende udvikling: Salget vokser, hvilket gør det muligt at udvide udvalget og forstærke markedsføringen, som vi gør i den kommende uge, siger han og fortsætter:
- Større udvalg og øget markedsføring skaber større salg. Derfor forventer vi, at den eksplosive vækst fortsætter i de kommende år, hvor vi vil fortsætte med at udvide med nye økologiske varer.
I forbindelse med de nye tal har Fakta valgt at sende en hel tilbudsavis på gaden, som kun indeholder økologiske varer. Den gælder fra 10. til 16. oktober.
LÆS OGSÅ: Lukket Fakta-butik bliver overtaget af en særlig type Kvickly
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter