It-løsning har radikalt ændret markedsføringen i Fakta
Efter gode erfaringer fra Fakta bliver et effektivt it-værktøj nu også rullet ud i Superbrugsen og Kvickly.
Hver uge producerer Fakta op mod 70 videoer, der ender på Youtube eller som reklamebannere på nettet.
Det er kun muligt at være så aktiv, fordi det ikke koster så mange mandskabstimer, som man umiddelbart skulle tro, skriver Dansk Markedsføring.
- Fordi det i dag er et IT-værktøj, der laver videoerne, kan vi lave mange flere videoer til mange forskellige målgrupper, siger Sami Lars Olesen til mediet. Han er digital teamchef i Coop Marketing.
- Hvor du tidligere lavede en video, der kørte i en periode og som ramte meget bredt, så har du i dag mulighed for at lave mange videoer på meget kort tid – til mange forskellige målgrupper, fortsætter han.
It-værktøjet kan automatisk generere videoer med forskelligt indhold, hvis det bliver fodret med de nødvendige datakilder. På den måde undgås meget dobbeltarbejde, og ifølge Coop har man opnået en årlig besparelse på 10 millioner kroner.
Efter de gode erfaringer er resten af Coops kæder klar til at hoppe med på vognen allerede i år, fremgår det af artiklen.
LÆS OGSÅ: Jysk sætter tryk på digitale reklamer
Læs hele artiklen på Dansk Markedsføring
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter