Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Forstå hvorfor folk bruger adblocking – og lær af det!"

- Bjarke Bekhøj, Compell
Læs bloggen her

Miinto vil være Europas største

Foto: Miinto.dk



Fredag den 3 marts 2017 kl. 11:11 - Kilde: Lokalavisen Amager - 0

Den danske modeportal lufter sine høje ambitioner: Vi skal være de største i Europa, lyder den klare melding fra en af stifterne.

Siden starten i 2009 har danske Miinto udviklet sig til at blive en af de helt store modevirksomheder på nettet med handel i både Danmark, Sverige, Norge og Holland. Men ambitionerne stopper ikke her. Målet er at blive Europas største.

Det siger siger en af stifterne, 30-årige Konrad Klerko, i et stort interview med Lokalavisen Amager.

- Vi skal ikke bare være være en webshop, der sælger fashion. Vi skal være dem, der forbinder allerflest butikker med flest brands og flest slutkunder i hele Europa, siger han til lokalavisen.

Sælger ikke før omsætningen rammer to milliarder

Første trin for Miinto bliver dog at skrue op for markedsføringen på de allerede eksisterende markeder. Til at hjælpe sig har virksomheden fået en række kendte investorer med ombord.

I investor-flokken finder man kendte ansigter som fastfood-milliardæren Jesper Buch og Bestseller-bossen Anders Holch Povlsen. Sidstnævnte skød i 2016 et trecifret millionbeløb ind i projektet og samtidig blev den anden medstifter, Mike Randoor, købt ud.

Selv har Konrad Klerko ingen aktuelle planer om at sælge.

- Hvis du havde spurgte mig for et år siden, ville jeg sige, at jeg går, når vi har nået en omsætning på en milliard kroner. Men nu vil jeg sgu ikke gå før de to milliarder. Og det tror jeg virkelig på, at vi kan nå, siger han til Lokalavisen Amager.

Tilfredse med underskud

Selvom Miinto har store planer, måtte virksomheden notere sig et underskud i seneste årsregnskab for 2015. Her viste bundlinjen et minus på 2,2 mio kroner. Resultat var dog væsentligt bedre end de foregående år, hvorfor der også var tilfredshed at spore hos Konrad Klerko.

- Den positive udvikling i resultatet sker på trods af store investeringer og kursudsving på den norske og svenske krone. Således ville væksten i tøjsalget have været på 17 procent, hvis der ikke havde været kursfald, sagde Konrad Kierklo til Detailfolk sidste år.

Til sammenligning havde Miinto et underskud på 10,6 millioner kroner i 2014, mens underskuddet var på 30,6 millioner kroner i 2013.

Miinto er et online kollektiv bestående af fysiske modebutikker og tilbyder tusindvis af brands og varer gennem mere end 1.000 samarbejdspartnere.

LÆS OGSÅ: Miinto vil hjælpe små tøjbutikker med egne webshops

Læs hele artiklen på Lokalavisen Amager


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD