Matas tjener flere og flere penge på annoncesalg
Annoncer er blevet en god indtægtskilde for Matas, som oplever en stigende interesse fra leverandørerne.
Leverandører som Dior og l’Oréal forsyner Matas med varer, men forretningen går også den anden vej.
Til Dansk Markedsføring forklarer Peter Hestbæk, der bærer titlen Head of Digital Sales & Marketing hos Matas, at salget af annoncer på kædens egne kanaler lige nu stiger.
- Det er et voksende beløb. I de tre år, jeg har været her, har vi fordoblet salget af leverandør-annoncer hvert år. Vi vil gerne være en relevant samarbejdspartner for vores leverandører, så vi tilbyder muligheden. Og det har vi selvfølgelig en indtægt på, siger han til Dansk Markedsføring.
Matas er særlig attraktiv for leverandørerne, fordi Club Matas giver en masse førstepartsdata på forbrugerne, lyder det fra Peter Hestbæk.
LÆS OGSÅ: Historiske salgstal sætter fart på de ambitiøse planer i Matas
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter