Historiske salgstal sætter fart på de ambitiøse planer i Matas
Et rekordgodt kvartal og en afgjort sag i landsretten har fået Matas til at fremrykke den langsigtede vækststrategi.
Allerede i starten af januar sendte Matas en foreløbig opgørelse på gaden, som viste, at tredje kvartal endte med at blive historisk på salgssiden.
Det bliver nu bekræftet i det fulde kvartalsregnskab, som dækker perioden 1. oktober til 31. december 2021.
Omsætningen rammer rekordniveau med 1.378 millioner kroner, og det er en stigning på fem procent, som er kommet i hus trods nedgang i salget af corona-produkter, skriver Matas i en pressemeddelelse.
De takter får Matas til at arbejde endnu hurtigere med den femårige vækststrategi, Growing Matas Group.
- Kunderne vendte i julekvartalet tilbage til de fysiske butikker samtidig med, at onlinehandlen fastholdt det høje niveau fra sidste år, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. direktør i Matas.
- Rekordsalget har givet økonomisk råderum til at fremrykke vores langsigtede vækststrategi. Vi har i kvartalet tilført ekstra midler til at opruste vores organisation og øge kendskabet til de mange nye varer, som kunderne nu kan købe på matas.dk, siger han.
Desuden har Matas fået en ekstra indtægt, fordi landsretten afgjorde en momssag angående Club Matas til butikskædens fordel i tredje kvartal.
Blandt andet har Matas brugt syv millioner kroner på markedsføring af det nye sortiment inden for Sundhed og Professional Hair Care, mens styrkelsen af organisationen har sigte på en international lancering af Matas’ egne mærker.
MATAS A/S
Tal for tredje kvartal, 2021/22 i DKK mio.
- Nettoomsætning: 1.378,4
- Bruttoresultat: 613,7
- Underliggende omsætningsvækst (like for like): 2,8%
- Justeret resultat efter skat: 156,5
Kilde: Matas
LÆS OGSÅ: Dansk tv-kendis bliver en del af markedsføringen i Matas
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Dansk tv-kendis bliver en del af markedsføringen i Matas
På tærsklen til et økonomisk comeback får Dagrofa en fælles strategi
Topchef i Matas vil gøre forbrugsboom til bæredygtig vækst
Konkurrent til Matas følger planen med et underskud på over 30 mio.
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter