Matas-drilleri endte med at overbelaste systemet
Kunder måtte opgive at få deres ordre igennem, fordi et nærmest spontant Matas-drilleri gav rekordmeget trafik hos dansk netbutik.
Med inspiration fra en prisbommert hos Matas gik netbutikken Nicehair torsdag aften i luften med et 20 kroners udsalg under overskriften Grey Thursday.
Nu bliver der gjort status på arrangementet, som både var et “kærligt drilleri” af Matas og en test af systemerne inden den kommende Black Friday.
- Vi har aldrig haft så meget trafik på vores website og Facebook, siger Hans Tosti i en pressemeddelelse. Han er administrerende direktør hos Nicehair.
- Det første minut havde vi 27.000 sidevisninger, og på bare en time havde vi over 38.000 unikke besøgende. Samtidig kiggede over 3000 med på, at vi knoklede løs på kontoret via Facebook Live, så vi kunne fortælle om slagets gang. Det var en helt vild aften, fortsætter han.
Overbelastet system
Men den tunge trafik lagde et så hårdt pres på serverne, at flere kunder måtte opgive at få deres ordrer igennem.
- Vi er kede af, at der måske er nogen, der er kommet forgæves, fordi systemet simpelthen ikke kunne følge med under testen. Det er selvfølgelig noget, vi retter op på med det samme, så det samme ikke sker på fredag, siger Hans Tosti.
En del af formålet med Grey Thursday var at finde ud af, hvor meget systemet kunne holde til. Det skal styrke forberedelserne til Black Friday.
- Vi var ikke forberedte på så massiv interesse. Det skal vi være på Black Friday, for der kommer vi igen til at have vilde tilbud. Det er derfor meget værdifulde erfaringer, vi har gjort os med stresstesten her, så nu skal den næste uge bruges på at styrke vores system, siger direktøren.
Prisbommert var inspiration
For en uge siden blev priserne på alle parfumer i Matas’ netbutik skruet ned til tyve kroner.
Da Matas endelig rettede fejlen, havde 2.800 kunder slået til. Men de må sandsynligvis undvære deres billige parfumer, for alle ordrer er siden blevet annulleret.
Fejltrinnet fik Nicehair til at komme på idéen med Grey Thursday, hvis man altså skal tro virksomhedens kommercielle direktør.
- Vi har jo fulgt med i pressen her i weekenden. Det har været en inspiration for os og fået os lidt i drillehumør, sagde Tonny Nielsen i en pressemeddelelse for en uge siden.
- Vi skal kunne tåle lidt kærligt drilleri her i branchen, understregede Tonny Nielsen.
LÆS OGSÅ: Pris-bommert får Matas til at annullere masser af ordrer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter