Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Matas-drilleri endte med at overbelaste systemet





Monday den 19 November 2018 kl. 09:11 af: Kristian Holgersen

Kunder måtte opgive at få deres ordre igennem, fordi et nærmest spontant Matas-drilleri gav rekordmeget trafik hos dansk netbutik.

Med inspiration fra en prisbommert hos Matas gik netbutikken Nicehair torsdag aften i luften med et 20 kroners udsalg under overskriften Grey Thursday.

Nu bliver der gjort status på arrangementet, som både var et “kærligt drilleri” af Matas og en test af systemerne inden den kommende Black Friday.

- Vi har aldrig haft så meget trafik på vores website og Facebook, siger Hans Tosti i en pressemeddelelse. Han er administrerende direktør hos Nicehair.

- Det første minut havde vi 27.000 sidevisninger, og på bare en time havde vi over 38.000 unikke besøgende. Samtidig kiggede over 3000 med på, at vi knoklede løs på kontoret via Facebook Live, så vi kunne fortælle om slagets gang. Det var en helt vild aften, fortsætter han.

Overbelastet system

Men den tunge trafik lagde et så hårdt pres på serverne, at flere kunder måtte opgive at få deres ordrer igennem.

- Vi er kede af, at der måske er nogen, der er kommet forgæves, fordi systemet simpelthen ikke kunne følge med under testen. Det er selvfølgelig noget, vi retter op på med det samme, så det samme ikke sker på fredag, siger Hans Tosti.

En del af formålet med Grey Thursday var at finde ud af, hvor meget systemet kunne holde til. Det skal styrke forberedelserne til Black Friday.

- Vi var ikke forberedte på så massiv interesse. Det skal vi være på Black Friday, for der kommer vi igen til at have vilde tilbud. Det er derfor meget værdifulde erfaringer, vi har gjort os med stresstesten her, så nu skal den næste uge bruges på at styrke vores system, siger direktøren.

Prisbommert var inspiration

For en uge siden blev priserne på alle parfumer i Matas’ netbutik skruet ned til tyve kroner.

Da Matas endelig rettede fejlen, havde 2.800 kunder slået til. Men de må sandsynligvis undvære deres billige parfumer, for alle ordrer er siden blevet annulleret.

Fejltrinnet fik Nicehair til at komme på idéen med Grey Thursday, hvis man altså skal tro virksomhedens kommercielle direktør.

- Vi har jo fulgt med i pressen her i weekenden. Det har været en inspiration for os og fået os lidt i drillehumør, sagde Tonny Nielsen i en pressemeddelelse for en uge siden. 

- Vi skal kunne tåle lidt kærligt drilleri her i branchen, understregede Tonny Nielsen.

LÆS OGSÅ: Pris-bommert får Matas til at annullere masser af ordrer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD