Tidligere Salling-profil bliver topchef i førende netbutik
Egmonts satsning på netbutikker
For to år siden investerede Egmont Publishing i Nicehair.
Forlaget er også gået ind i netbutikkerne Outnorth, Bagaren & Kocken, Jollyroom, Fjellsport og Med24.dk.
Målet er at nå en samlet omsætning på 500 millioner euro inden for e-commerce i 2020. Lige nu ligger den på 300 millioner.
Kilde: Egmont
Netop som regnskabet går i plus for første gang i flere år, træder topchefen hos stor netbutik for skønhedsprodukter tilbage.
Netbutikken Nicehair.dk - som med egne ord er Danmarks største forhandler af skønhedsprodukter online - får ny topchef med en fortid i dagligvarebranchen.
Det skriver investoren Egmont i en pressemeddelelse.
43-årige Hans Tosti afløser stifter og medejer Tonny Nielsen Bruun. Den nye mand kommer direkte fra fastfood-kæden Sunset Boulevard, hvor han var marketingchef. Tidligere har han også været ansvarlig for social business-strategien mellem kæderne i Salling Group.
- Nicehair er i virkeligheden en medievirksomhed, som sælger beauty-produkter, og det er en fantastisk platform at stå på i fremtidens e-handel, siger den nye administrerende direktør, Hans Tosti.
- De er eminent dygtige til at brande sig og markedsføre deres indhold og produkter på både YouTube, Facebook og Instagram helt i øjenhøjde med kunderne, fortsætter han.
Den gamle direktør bliver hængende
Med ansættelsen af den nye topchef kan Tonny Nielsen Bruun give sig i kast med andre opgaver. Efter eget ønske skal han fremover være kommerciel direktør i virksomheden.
- Jeg er iværksætter af natur, og det er den del af udviklingen af Nicehair, jeg brænder for og gør bedst, siger den afgående direktør.
- Derfor er jeg meget glad for at få en ny dygtig direktør, som sammen med mig skal tage virksomheden videre i den succes vi oplever, fortsætter han.
Flere år i minus
Skiftet sker få måneder efter offentliggørelsen af årsregnskabet for 2017. Her bryder Nicehair ApS en stime på tre underskud i træk med et lille plus på 193.000 kroner.
Samtidig går netbutikkens omsætning frem med 35 procent til 150 millioner kroner.
- Vi har nogle meget loyale kunder, mens flere samtidig kommer til. Vi er lykkedes med at skabe sorte tal på bundlinjen, og ambitionen er at nå 200 mio. kr. i omsætning i år, siger Tonny Nielsen Bruun.
LÆS OGSÅ: Egmont køber netbutik med trecifret millionomsætning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter