Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Massiv Facebook-succes for Frisko og 7-Eleven

Foto: Unilever



Wednesday den 3 April 2013 kl. 08:53 af: Puk Holm Hansen

Hele 70.000 is blev uddelt ved Frisko's sommertid-event, som er blevet promoveret på Facebook, og nu går Frisko også nye veje med ny is-app.

I søndags delte Frisko i samarbejde med 7-Eleven endnu engang gratis is ud til danskerne i anledning af overgangen til sommertid. Gennem Facebook kunne de ishungrende danskere bestemme antallet af is, der skulle uddeles ud fra kursen 1 "like" = 1 is.

- Frisko Sommertid er en stor succes blandt danskerne, der år efter år møder talstærkt op ved landets 7-Eleven butikker for at fejre de lysere tider. Aktiviteten på Facebook er derfor en naturlig udvikling, der ganske enkelt lader danskerne få mere indflydelse på dagen: et like på Friskos Facebook betyder en ekstra is i puljen, siger Brand Manager i Frisko, Ditte Nielsen, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Forbrugere stemmer Zapp-isen tilbage med 50.000 Likes

Frisko har før brugt Facebook med stor succes, da de i et mediestunt lovede at give den populære Zapp-is comeback i sortimentet, hvis konkurrencen kunne nå de 50.000 like's. Tanken bag kampagnen var først og fremmest brugerinddragelse, og det var også idéen bag den seneste sommertids-event, hvor Facebook-brugerne var med til at bestemme, hvor mange gratis is, der skulle uddeles.

Satser på ny is-app

Udover indsatsen på de sociale medier er Frisko, i forlængelse af sommertids-eventen, begyndt at satse på de mobile løsninger med en ny app, som vil indeholde nyheder og konkurrencer, og som ved download desuden vil give en gratis Filur-is hos Shell i uge 14.

LÆS OGSÅ: Interessen for sociale medier dykker til fordel for mobile satsninger

Det er ikke første gang, at Frisko uddeler gratis is. I 2009 blev der ved sommertids-eventen uddelt 20.000 is, og antallet er steget støt siden med henholdsvis 45.000, 60.000 og 65.000 is i 2010, 2011 og 2012.

LÆS OGSÅ: Sådan kan små butikker bruge Facebook

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD