Massiv Facebook-succes for Frisko og 7-Eleven
Hele 70.000 is blev uddelt ved Frisko's sommertid-event, som er blevet promoveret på Facebook, og nu går Frisko også nye veje med ny is-app.
I søndags delte Frisko i samarbejde med 7-Eleven endnu engang gratis is ud til danskerne i anledning af overgangen til sommertid. Gennem Facebook kunne de ishungrende danskere bestemme antallet af is, der skulle uddeles ud fra kursen 1 "like" = 1 is.
- Frisko Sommertid er en stor succes blandt danskerne, der år efter år møder talstærkt op ved landets 7-Eleven butikker for at fejre de lysere tider. Aktiviteten på Facebook er derfor en naturlig udvikling, der ganske enkelt lader danskerne få mere indflydelse på dagen: et like på Friskos Facebook betyder en ekstra is i puljen, siger Brand Manager i Frisko, Ditte Nielsen, i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Forbrugere stemmer Zapp-isen tilbage med 50.000 Likes
Frisko har før brugt Facebook med stor succes, da de i et mediestunt lovede at give den populære Zapp-is comeback i sortimentet, hvis konkurrencen kunne nå de 50.000 like's. Tanken bag kampagnen var først og fremmest brugerinddragelse, og det var også idéen bag den seneste sommertids-event, hvor Facebook-brugerne var med til at bestemme, hvor mange gratis is, der skulle uddeles.
Satser på ny is-app
Udover indsatsen på de sociale medier er Frisko, i forlængelse af sommertids-eventen, begyndt at satse på de mobile løsninger med en ny app, som vil indeholde nyheder og konkurrencer, og som ved download desuden vil give en gratis Filur-is hos Shell i uge 14.
LÆS OGSÅ: Interessen for sociale medier dykker til fordel for mobile satsninger
Det er ikke første gang, at Frisko uddeler gratis is. I 2009 blev der ved sommertids-eventen uddelt 20.000 is, og antallet er steget støt siden med henholdsvis 45.000, 60.000 og 65.000 is i 2010, 2011 og 2012.
LÆS OGSÅ: Sådan kan små butikker bruge Facebook
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter