Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Loyalitetsprogram hitter blandt detailkæder

Foto: detailfolk.dk



Friday den 7 February 2014 kl. 08:29 af: Freja Thorbech

Danmarks største loyalitetsprogram har nu fået selskab af to nye detailkæder.

To nye detailkæder er kommet med i folden hos Forbrugsforeningen.

Bauhaus og Lagkagehuset har fra årets start tilmeldt sig Danmarks største loyalitetsprogram målt på antallet af betalingssteder.

Bauhaus har tidligere været en del af programmet.

- Vi måtte erkende at vores 16 varehuse mistede omsætning uden kunderne fra Forbrugsforeningen. Kunderne derfra må betragtes som yderst loyale og bevidste omkring deres indkøbsmønstre, siger Mads Jørgensen, der er adm. direktør hos Bauhaus, i en udtalelse.

Også hos Lagkagehuset har man valgt at samarbejde med Forbrugsforeningen, hvis loyalitetskort også kan benyttes som betalingskort.

- Vi har i et stykke tid vurderet på mulighederne omkring loyalitetsprogrammer og har derfor nu besluttet at tilbyde bonus i vores 31 butikker til Forbrugsforeningens mange medlemmer. En af de meget væsentlige årsager er deres beviselige høje loyalitet, og så det at et samarbejde kan ske uden kompliceret systemintegration og besværlig personale information, idet betalingskortet blot tilsluttes vores betalingsterminaler som det er tilfældet med dankortet, siger adm. direktør i Lagkagehuset, Peter Bruun.

Simpelt koncept er skyld i succes

Hos Forbrugsforeningen er man glad for at få flere kæder i folden, og man tilskriver loyalitetsprogrammets succes det simple koncept. 

- Vores medlemmer gider ikke i længden de ligegyldige klubkoncepter i markedet med mærkværdige og uigennemskuelige rabat- og pointsystemer. Vi opererer med én bonussats i kroner, der optjenes på kontoen og hverken udløber eller skal indløses til ligegyldige gaver, siger adm. direktør, Finn Borgquist.

LÆS OGSÅ: Milliarder af opsparede loyalitetspoint går til spilde

Forbrugsforeningen har i dag 272.000 kortholdere og omsætter hvert år for over 3 milliarder kroner i de mere end 4.000 tilsluttede forretninger, der dækker mere end 150 brancher heriblandt detailkæder som som Thiele, Fona og Imerco.

LÆS OGSÅ: Klumme: En anden historie om de mange loyalitetsprogrammer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD