Lidl delte 10.000 femmere ud
I forsøget på at få danskerne til at lægge vejen forbi en af discountkædens butikker delte Lidl onsdag 10.000 femmere ud.
Som en del af en ny strategi gik Lidls adm. direktør og medarbejdere i onsdags på gaden og delte penge ud til danskerne.
LÆS OGSÅ: Ny strategi: Lidl betaler kunder for at handle
Det skete i et forsøg på at få danskerne til at lægge vejen forbi en af kædens 93 butikker. Under sloganet "Prøv noget nyt – det betaler sig" delte Lidl-medarbejderne femmere ud til forbipasserende i flere store danske byer. På Hovedbanegården i København blev der blandt andet delt 3.500 femmere ud på 120 minutter. Det vil sige 29 i minuttet. I alt kom Lidl af med 10.000 femmere.
- Det var rigtig dejligt at opleve, hvor positivt langt de fleste danskere tog imod både medarbejderne og vores femmere. De fleste blev både overraskede og nysgerrige og den generelle tilbagemelding var, at det var rart og forfriskende med ærlig kommunikation. Selvfølgelig var der også nogle, der synes, det var fjollet eller for meget – og det skal de også have lov til! siger adm. direktør Finn Tang i en udtalelse om eventen i onsdags.
Formålet med de mange femmere er at få alle de danskere, der ikke kender Lidl, til at gå ned og bruge dem i en Lidl-butik, der måneden ud har masser af gode tilbud til netop en flad femmer. I forbindelse med kampagnen uddeler Lidl også præmier til de kunder, der har fået en mærket femmer.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter