Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ældgammel virksomhed popper op i København

Foto: Georg Jensen Damask Instagram. På billede ses designer Cecilie Elisabeth Rudolph.




Friday den 18 September 2015 kl. 10:45 - Kilde: Markedsføring

Vintage duge, musik og events skal ruske op i en 263 år gammel virksomhed, som slår dørene op til en pop-up-butik på Frederiksberg.

For mange danskere er indkøbet af en ny dug sandsynligvis ikke associeret med smarte butikskoncepter. Men det kan det snart blive. Den 263 år gamle virksomhed Georg Jensen Damask har nemlig valgt at åbne en pop-up butik på Frederiksberg i København. Det skriver netmediet Huset Markedsføring.

Georg Jensen Damask har valgt at udsmykke butikken med 200 brugte duge. Det har virksomheden fået  et af Danmarks store designtalenter, Cecilie Elisabeth Rudolph, til at stå for.

- Vi er en virksomhed, som nyder godt af en meget stor loyalitet blandt vores kunder. Når vores produkter tages i brug ude i hjemmene, opstår der nogle værdier og traditioner, som vi gerne vil bringe i spil og dele med andre, siger Mette Tonnesen, der er marketingchef hos Georg Jensen Damask til Huset Markedsføring.

- Det forsøger vi med denne udstilling, som er en meget anderledes måde for os at fremvise vores duge på. Samtidig ønsker vi at appellere til en yngre målgruppe, som måske endnu ikke kender os, vores brand og produkter fortsætter hun.

Samarbejde startede på Instagram

Georg Jensen Damask bad tilligere på året sine kunder om at sende gamle duge ind for til gengæld at få en ny. Da alle de gamle duge var samlet postede virksomheden et billede på Instagram og spurgte, om der var nogen, som havde gode idéer til, hvordan de skulle bruges. Og det havde Cecilie Elisabeth Rudolph.

- Vores ambition var at skabe et univers, der på en sjov og uhøjtidelig måde genfortæller historierne fra de danske hjem, men gennem Cecilies helt nye og moderne fortolkning af ”samvær”, siger Mette Tonnesen og uddyber:

- Det har været vigtigt for os, at dugene fik nyt liv, så vi glæder os til at byde folk indenfor og give dem et indblik i vores tanker og værdier. Det er samtidig en ny måde for os at møde vores kunder på, og derfor inviterer vi gæsterne til selv at bidrage og være med til at skabe nye historier

Butikken på Gammel Kongevej 103 på Frederiksberg slog dørene op i går og er åben i fire uger frem fra klokken 11 til 18. Den byder blandt andet på en kuriositetsvæg og hulkortmønster-pieces, ligesom den vil danne rammen om en række begivenheder med musik og spisning.

LÆS OGSÅ: Ny pop-up butik har hverken penge eller varelager

Læs hele artiklen på Markedsføring


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD