Ældgammel virksomhed popper op i København
Vintage duge, musik og events skal ruske op i en 263 år gammel virksomhed, som slår dørene op til en pop-up-butik på Frederiksberg.
For mange danskere er indkøbet af en ny dug sandsynligvis ikke associeret med smarte butikskoncepter. Men det kan det snart blive. Den 263 år gamle virksomhed Georg Jensen Damask har nemlig valgt at åbne en pop-up butik på Frederiksberg i København. Det skriver netmediet Huset Markedsføring.
Georg Jensen Damask har valgt at udsmykke butikken med 200 brugte duge. Det har virksomheden fået et af Danmarks store designtalenter, Cecilie Elisabeth Rudolph, til at stå for.
- Vi er en virksomhed, som nyder godt af en meget stor loyalitet blandt vores kunder. Når vores produkter tages i brug ude i hjemmene, opstår der nogle værdier og traditioner, som vi gerne vil bringe i spil og dele med andre, siger Mette Tonnesen, der er marketingchef hos Georg Jensen Damask til Huset Markedsføring.
- Det forsøger vi med denne udstilling, som er en meget anderledes måde for os at fremvise vores duge på. Samtidig ønsker vi at appellere til en yngre målgruppe, som måske endnu ikke kender os, vores brand og produkter fortsætter hun.
Samarbejde startede på Instagram
Georg Jensen Damask bad tilligere på året sine kunder om at sende gamle duge ind for til gengæld at få en ny. Da alle de gamle duge var samlet postede virksomheden et billede på Instagram og spurgte, om der var nogen, som havde gode idéer til, hvordan de skulle bruges. Og det havde Cecilie Elisabeth Rudolph.
- Vores ambition var at skabe et univers, der på en sjov og uhøjtidelig måde genfortæller historierne fra de danske hjem, men gennem Cecilies helt nye og moderne fortolkning af ”samvær”, siger Mette Tonnesen og uddyber:
- Det har været vigtigt for os, at dugene fik nyt liv, så vi glæder os til at byde folk indenfor og give dem et indblik i vores tanker og værdier. Det er samtidig en ny måde for os at møde vores kunder på, og derfor inviterer vi gæsterne til selv at bidrage og være med til at skabe nye historier
Butikken på Gammel Kongevej 103 på Frederiksberg slog dørene op i går og er åben i fire uger frem fra klokken 11 til 18. Den byder blandt andet på en kuriositetsvæg og hulkortmønster-pieces, ligesom den vil danne rammen om en række begivenheder med musik og spisning.
LÆS OGSÅ: Ny pop-up butik har hverken penge eller varelager
Læs hele artiklen på MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter