Kvinder shopper til mænd på nettet
Modeportalen Miinto.dk ser en stigende tendens til, at kvinder køber tøj til deres mænd online.
Der ryger lige en skjorte til manden i den virtuelle indkøbskurv, når kvinder shopper online.
Sådan går det i hvert fald ofte for sig på modeportalen Miinto.dk. Hele 30 procent af Miintos omsætning fra herremodesektionen i første kvartal af 2014 kom fra kvinder, viser modeportalens egne statistikker.
- De nye tal afslører et forbrugsmønster, som vi ikke har set så meget til før nu, men som vi vil fokusere på. I takt med at vi er i gang med at optimere vores herresektion, vil vi i højere grad – og via forskellige kommunikative kanaler – tænke kvinder ind som en del af målgruppen for at forøge vores tøjsalg til herresektionen på miinto.dk, siger Group COO og co-founder af Miinto, Konrad Kierklo, i en udtalelse.
Vil teste ny markedsføring
Som et led i Miintos fortsatte udvikling vil man på kort sigt teste forsøg med at implementere markedsføring til kvinder, der henviser til herresektionen på miinto.dk.
Samtidig vil man også ændre måden, hvorpå Miinto’s business intelligence algoritme anbefaler produkter til besøgende på sitet. Det betyder blandt andet, at kvinder vil kunne blive eksponeret for herreprodukter, hvis algoritmen beregner der er stort sandsynlighed for, at der er et match.
LÆS OGSÅ: Miinto vil være Skandinaviens førende børnetøjsforhandler
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter