Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kopierer eksklusivt modehus her den blå Ikea-pose?

Foto: Grafik: detailfolk.dk



Thursday den 27 April 2017 kl. 10:56 - Kilde: Flere medier

Modehuset Balenciaga har designet en blå taske til flere tusinde kroner. Nu kommer Ikea med en genial kommentar.

For “bare” 14.000 kroner kan feinschmeckere købe en blå taske fra det meget eksklusive mærke Balenciagas nye kollektion.

Men som læseren nok kan se på billedet over artiklen, så ligner tasken en noget billigere designklassiker - nemlig Ikea-posen Frakta - som alle kan erhverve sig for den overkommelige sum af 5 kroner.

Selvfølgelig blev ligheden blev straks bemærket flere steder på nettet, og den dyre taske fra Balenciaga har siden været genstand for rigtig mange sjove bemærkninger.

Ikea: Sådan kan du se forskel

Nu har sagen fået Ikea og designbureauet Acne til at lægge en række annoncer ud på de sociale medier, hvor Frakta-posen er stillet op, så den ligner sit dyrere sidestykke.

Samtidig har de lavet en helt særlig guide, hvor forvirrede forbrugere kan få hjælp, hvis de ikke kan se forskel på de to tasker. Den indeholder fire enkle trin til at genkendelse af originale Frakta-poser.

1) Ryst den. Hvis den knitrer, så er den ægte. 2) Multifunktionalitet. Den kan bære hockeyudstyr, mursten og endda vand. 3) Kast den på jorden. En rigtig Frakta-pose kan rengøres med en vandslange. 4) Se prisskiltet. Den koster kun 5 kroner.

Overvældende modtagelse

Kommentaren til Balenciaga har givet massiv genlyd på nettet, lyder det fra Morten Kjær, som er kreativ direktør for Ikea Creative Hub.

- Engang imellem, når man laver annoncer, der reagerer på noget, kan det godt blive lidt negativt – derfor er det også virkelig dejligt med de mange positive reaktioner, vi har fået på ‘Blue bag’-annoncen, siger han til Bureaubiz.

- Vi synes, at det er superfedt, at Balenciaga har lavet den her taske. Det vender jo hele verden på hovedet, fordi kopien pludselig er den dyre, fortsætter han.

Også på Ikea Danmarks Instragram-profil ligger der et billede af den blå pose med teksten:

“Vores #fredagsfavorit (og åbenbart også andres!) er vores helt egen FRAKTA pose ❤Nu kan du stolt bære rundt på vasketøjet og være moderigtig på budget 😉 #balenciaga#budget #ikeadk

LÆS OGSÅ: Eksperter: Sådan får du succes på sociale medier



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD