Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Københavns Lufthavn fjerner vammel reklame

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 21 January 2016 kl. 10:30 - Kilde: avisen.dk

Et opslag på Facebook har fået Københavns Lufthavn til at tage en plakat ned, som havde vamle og gammeldags undertoner.  

For at undgå, at en reklameplakat i Københavns Lufthavn gik viralt, har Københavns Lufthavn fjernet den straks efter, at kommunikationsrådgiver Nanna Kalinka Bjerke gjorde opmærksom på den på Facebook. Det skriver avisen.dk

 
På plakaten, som har Københavns Lufthavn som afsender, står der med store hvide bokstaver på en sort baggrund:

 "Lige landet? Husk gaven til farmand, der har betalt for din nye kulør".

Lumre undertoner

Nanna Kalinka Bjerke tog et billede af plakaten, som nu har fået over 400 likes på facebook. I den forbindelse spørger hun, hvem farmand egentlig er. Og hun uddyber også til avisen.dk, hvorfor hun synes, at reklamen er problematisk.

- Vi taler om ti ord, og alligevel lander de, om man så må sige, helt forkert. Vi lever lige nu i en meget vanskelig tid i forhold til seksualitet, sexisme og kulturforskelle. I den forbindelse falder reklamen helt ved siden af, siger Nanna Kalinka Bjerke til Avisen.dk.

Reklame er straks fjernet

Opslaget på Facebook er blevet kommenteret over 100 gange. Og en af kommentarerne kommer fra Kasper Hyllested, der er pressechef for Københavns Lufthavn.

"Vi beklager meget reklamen, og vi har allerede sendt en mand ud for at pille den ned igen," skriver han i kommentarsporet under Nanna Kalinka Bjerkes opslag.

Overfor Avisen.dk bekræfter pressechefen, at reklamen nu er fjernet.

Han forklarer, at reklamen var en del af en kampagne, der skulle fortælle passagerer, at man også kan shoppe og spise, når man er landet i lufthavnen. Kasper Hyllested understreger samtidig, at kampagnen var lavet med et glimt i øjet, men at der kom til at være nogle forkerte budskaber forbundet med den.

LÆS OGSÅ: Lufthavnens shoppingcenter satser online

Læs hele artiklen på avisen.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD