Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kampen om øko-kunderne skærpes på dagligvaremarkedet

Foto: Kiwi



Wednesday den 14 January 2015 kl. 11:25 af: Freja Thorbech

Nu sænker en discountkæde priserne på økologisk kød og dermed intensiveres kampen om de kunder, der går efter billige økologiske varer.

Nu sætter KIWI prisen på økologisk okse- og svinekød ned.

Discountkæden bekendtgør i en pressemeddelelse, at man vil fjerne momsen på det økologiske kød eller med andre ord reducere priserne med 20 procent. Kæden har tidligere lavet samme manøvre med frugt- og grønt, ligesom kæden har halveret momsen på resten af sit økologiske sortiment.

LÆS OGSÅ: Discountkæde fjerner moms på frugt og grønt

- Forbrugerne har taget rigtig godt imod vores initiativer omkring reduceret eller fjernet moms på udvalgte varer. Med momsfrihed på vores økologiske kød imødekommer vi forbrugernes ønsker om generelt lavere priser på økologiske varer. Det håber og tror vi, at rigtig mange danskere vil benytte sig af, siger Carsten Hansen, der er kædedirektør i KIWI, i en udtalelse.

Tilbuddet om billigere økologiske varer i KIWI gælder dog kun for kunder, der handler med kædens loyalitetskort. Det er et kort der udleveres kvit og frit til alle interesserede.

Flere kæder går efter øko-kunder

KIWI er ikke den eneste dagligvarekæde, der går efter de kunder, der smider økologiske varer i kurven. Tidligere på måneden kunne Coop bekendtgøre, at man ville sænke priserne på økologiske varer med 1 milliard kroner frem mod 2020.

LÆS OGSÅ: Coop sænker priserne på økologi med 1 milliard

Særligt Irma-kæden har sat høje mål for salget af økologiske varer. Kæden satser på, at salget af økologiske varer i løbet af ti år vil udgøre 50 procent af Irmas omsætning inden for fødevarer. Det er en fordobling i forhold til Irmas økosalg i dag.

Siden KIWI sidste år fjernede momsen på alt frugt og grønt for kunder med KIWIkort, er salget steget kraftigt. Ved årsskiftet kunne kæden se tilbage på en vækst i salget af frugt og grønt med KIWIkort på godt 35 procent siden opstarten i september. Set på hele året 2014 har KIWIs salg af økologi haft tocifret vækst.

LÆS OGSÅ: Supermarkedernes øko-salg boomer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD