Kampen om øko-kunderne skærpes på dagligvaremarkedet
Nu sænker en discountkæde priserne på økologisk kød og dermed intensiveres kampen om de kunder, der går efter billige økologiske varer.
Nu sætter KIWI prisen på økologisk okse- og svinekød ned.
Discountkæden bekendtgør i en pressemeddelelse, at man vil fjerne momsen på det økologiske kød eller med andre ord reducere priserne med 20 procent. Kæden har tidligere lavet samme manøvre med frugt- og grønt, ligesom kæden har halveret momsen på resten af sit økologiske sortiment.
LÆS OGSÅ: Discountkæde fjerner moms på frugt og grønt
- Forbrugerne har taget rigtig godt imod vores initiativer omkring reduceret eller fjernet moms på udvalgte varer. Med momsfrihed på vores økologiske kød imødekommer vi forbrugernes ønsker om generelt lavere priser på økologiske varer. Det håber og tror vi, at rigtig mange danskere vil benytte sig af, siger Carsten Hansen, der er kædedirektør i KIWI, i en udtalelse.
Tilbuddet om billigere økologiske varer i KIWI gælder dog kun for kunder, der handler med kædens loyalitetskort. Det er et kort der udleveres kvit og frit til alle interesserede.
Flere kæder går efter øko-kunder
KIWI er ikke den eneste dagligvarekæde, der går efter de kunder, der smider økologiske varer i kurven. Tidligere på måneden kunne Coop bekendtgøre, at man ville sænke priserne på økologiske varer med 1 milliard kroner frem mod 2020.
LÆS OGSÅ: Coop sænker priserne på økologi med 1 milliard
Særligt Irma-kæden har sat høje mål for salget af økologiske varer. Kæden satser på, at salget af økologiske varer i løbet af ti år vil udgøre 50 procent af Irmas omsætning inden for fødevarer. Det er en fordobling i forhold til Irmas økosalg i dag.
Siden KIWI sidste år fjernede momsen på alt frugt og grønt for kunder med KIWIkort, er salget steget kraftigt. Ved årsskiftet kunne kæden se tilbage på en vækst i salget af frugt og grønt med KIWIkort på godt 35 procent siden opstarten i september. Set på hele året 2014 har KIWIs salg af økologi haft tocifret vækst.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter