Iværksættere vil sælge ikke-matchende sokker
Ved at sælge sokker, der ikke matcher, håber tre iværksættere at kunne sætte fokus på et stort verdensomspændende problem.
Sokker, der ikke matcher.
Umiddelbart lyder det ikke som det bedste produkt at slå sig op på, men ikke desto mindre er det netop, hvad firmaet SWAP Socks er i gang med.
De tre amerikanske iværksættere Roger Nahum, Match du Toit og Cole Page har startet SWAP Socks for at sætte fokus på, at 285 millioner mennesker rundt om i verden er blinde eller lider af et synshandicap.
Ved at sælge de ikke-matchende sokker vil SWAP Socks dels donere penge til organisationer, der arbejder med synshandicappede og blinde rundt om i verden, ligesom de håber, at de kan sætte fokus på det verdensomspændende problem. De tre iværksættere håber, at de med deres sokker, der er komplimentære, men ikke matcher fuldstændig, kan få sat samtaler i gang om det store problem med synshandicap rundt om i verden.
Finder kapital via crowdfunding
Netop nu forsøger SWAP Socks at indsamle kapital via såkaldt crowdfunding, hvor almindelige mennesker kan støtte op om forskellige forretningskoncepter. Via crowdfunding-sitet Indiegogo har Swap-socks indtil videre indsamlet 38.000 dollars, eller hvad der svarer til cirka en kvart million danske kroner, som skal finansiere den indledende produktion af sokkerne, som herefter skal sælges fra firmaets webshop.
Se SWAP Socks kampagnevideo til Indiegogo i klippet nedenfor.
LÆS OGSÅ: Ny pigebutik satser på pinlige varer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter