Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ny pigebutik satser på pinlige varer

Foto: Pigepakken.dk



Monday den 8 September 2014 kl. 11:37 af: Freja Thorbech

En helt ny netbutik skal spare danske piger for en pinlig tur i supermarkedet efter varer, de helst ikke vil vise andre, de køber.

Danske piger skal spares for en pinlig tur i supermarked, når det er den tid på måneden, hvor der skal indkøbes bind, tamponer og trusseindlæg.

Det er tanken bag en ny netbutik, der sælger bind og tamponer på medlemsbasis. Pigepakken.dk hedder butikken, som vil spare danske piger og kvinder for den akavede tur i supermarkedet. I en undersøgelse foretaget for Pigepakken.dk svarer godt 30 procent af respondenterne nemlig, at det er ”pinligt” at købe produkter som trusseindlæg, tamponer og menstruationsbind i butikkerne.

- En stor del af de piger og kvinder vi har interviewet, synes, det er pinligt at købe bind og tamponer i supermarkedet eller på apoteket. ”Tænk, hvis man skulle møde nogen, man kender”, tænker mange. Derfor har vi gjort det nemt at blive medlem af vores lille klub, hvor man hver måned får lige præcis de produkter, man har brug for og lyst til at prøve, siger Rikke Kristensen, der er konceptudvikler i Pigepakken.dk, i en udtalelse.

It-iværksætter står bag

Ideen bag konceptet er, at kunden indtaster tidspunktet for hendes cyklus og hendes øvrige produktpræferencer. Herefter modtager man hver måned en pakke med produkterne cirka fem dage inden menstruationstidspunktet. Pakken indeholder også små gratis produkter til selvforkælelse som eksempelvis te, creme eller chokolade, der kan forsøde det, der for nogen kan være en hård tid på måneden.

Udover bind og tamponer sælger Pigepakken.dk også produkter som smertestillende piller, prævention, hygiejnesæbe, glidecreme, barberskum, barberblade og graviditetstests.

Det er it-iværksætter Martin Kjølhede der har startet virksomheden, som bliver drevet af en gruppe unge piger.

- Ud over at markedet for vores produkter på nettet er relativt uopdyrket, mener vi også, at der generelt mangler information om produkterne og de forskelle, der trods alt er. Ud over en meget mere omfangsrig produktinformation på Pigepakken.dk giver vi også gode råd og vejledning. På den måde håber vi på, at vores kunder vil opleve en helt anden grad af service og information omkring produkterne, som jo fylder en hel del i unge piger og kvinders liv, fortæller Rikke Kristensen.

LÆS OGSÅ: Ny butik har gratis varer på hylderne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD