Ny pigebutik satser på pinlige varer
En helt ny netbutik skal spare danske piger for en pinlig tur i supermarkedet efter varer, de helst ikke vil vise andre, de køber.
Danske piger skal spares for en pinlig tur i supermarked, når det er den tid på måneden, hvor der skal indkøbes bind, tamponer og trusseindlæg.
Det er tanken bag en ny netbutik, der sælger bind og tamponer på medlemsbasis. Pigepakken.dk hedder butikken, som vil spare danske piger og kvinder for den akavede tur i supermarkedet. I en undersøgelse foretaget for Pigepakken.dk svarer godt 30 procent af respondenterne nemlig, at det er ”pinligt” at købe produkter som trusseindlæg, tamponer og menstruationsbind i butikkerne.
- En stor del af de piger og kvinder vi har interviewet, synes, det er pinligt at købe bind og tamponer i supermarkedet eller på apoteket. ”Tænk, hvis man skulle møde nogen, man kender”, tænker mange. Derfor har vi gjort det nemt at blive medlem af vores lille klub, hvor man hver måned får lige præcis de produkter, man har brug for og lyst til at prøve, siger Rikke Kristensen, der er konceptudvikler i Pigepakken.dk, i en udtalelse.
It-iværksætter står bag
Ideen bag konceptet er, at kunden indtaster tidspunktet for hendes cyklus og hendes øvrige produktpræferencer. Herefter modtager man hver måned en pakke med produkterne cirka fem dage inden menstruationstidspunktet. Pakken indeholder også små gratis produkter til selvforkælelse som eksempelvis te, creme eller chokolade, der kan forsøde det, der for nogen kan være en hård tid på måneden.
Udover bind og tamponer sælger Pigepakken.dk også produkter som smertestillende piller, prævention, hygiejnesæbe, glidecreme, barberskum, barberblade og graviditetstests.
Det er it-iværksætter Martin Kjølhede der har startet virksomheden, som bliver drevet af en gruppe unge piger.
- Ud over at markedet for vores produkter på nettet er relativt uopdyrket, mener vi også, at der generelt mangler information om produkterne og de forskelle, der trods alt er. Ud over en meget mere omfangsrig produktinformation på Pigepakken.dk giver vi også gode råd og vejledning. På den måde håber vi på, at vores kunder vil opleve en helt anden grad af service og information omkring produkterne, som jo fylder en hel del i unge piger og kvinders liv, fortæller Rikke Kristensen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter