Kan man nøjes med at have en vare på hylden?
Ja, er svaret, hvis man spørger ejerne af en ny webshop, der har slået sig op på udelukkende at sælge én vare målrettet mænd.
Langt de fleste mænd bruger dem - sorte sokker. Og langt de fleste mænd har også løbet febrilske rundt en tidlig morgen og forsøgt at 'parre' deres mange forskellige slags sorte sokker og måske tilmed konstateret, at en stor del af dem har huller og derfor må kasseres.
De mænd håber ejerne bag hjemmesiden sortesokker.dk nu at få fat på. Netfirmaet sælger nemlig sorte herresokker størrelse 40-47, og intet andet.
- Et par gode sorte sokker er en del af hverdagsbeklædningen for mange, og derfor bruger du også meget tid på at vaske sokkerne - eller rettere, du bruger meget tid på at sortere og parre sokker efter vask. Med vores koncept slipper du for dette irriterende tidsspilde. For med ensfarvede sokker smider du blot alle dine vaskede sokker i samme skuffe og tager to ud hver morgen. De er alle ens og passer derfor sammen, forklarer Christian Eberth, en af de tre medstiftere af Sortesokker.dk.
Sokkeabonnement
Men kan man virkelig nøjes med kun at have en varer på internethylden?
- Det hele går ud på at have en nem hverdag ikke kun for os selv, men også for kunden, siger Christian Eberth til detailfolk.dk og fortæller, at de, siden virksomheden startede op i januar, har solgt 30.000 par sokker.
Om ganske kort tid vil det blive muligt at få et decideret 'sokkeabonnement' med pbs-ordning hos sortesokker.dk
- Uanset hvor ofte man vasker sine strømper, så skal man aldrig bruge mere end et splitsekund på at finde to sokker, der passer sammen. Og når du så samtidig kan få en ny sending leveret automatisk, så er det alt i alt med til at gøre hverdagen lettere for den enkelte kunde. Og det er faktisk det, som det hele handler om, lyder det fra Christian Eberth.
Forbrugeren vil ikke bruge tid på basale varer
Selv om der lige nu kun er én vare på hylden kunne de tre iværksættere, der står bag siden, godt forestille sig at udvide konceptet, så danskerne kan få abonnement på en hel masse 'klassiske varer'.
- Jeg tror alle kender det der med at løbe rundt i et nyt supermarked og lede efter staniol eller toiletpapir. De der helt klassiske varer, som vi bare skal have og ikke gider at bruge tid på at købe, siger Christian Eberth.
Derfor drømmer han om, at virksomheden på et tidspunkt kan lave et koncept, hvor forbrugerne kan få et abonnement på de allermest basale varer.
- Så vil man for eksempel via en app kunne gå ind og sørge for, at man løbende får tandpasta, toiletpapir eller lignende bestilt hjem via en abonnementsordning, forklarer Christian Eberth.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter