Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kan man nøjes med at have en vare på hylden?

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 21 November 2012 kl. 10:37 af: Simone Hansen

Ja, er svaret, hvis man spørger ejerne af en ny webshop, der har slået sig op på udelukkende at sælge én vare målrettet mænd.

Langt de fleste mænd bruger dem - sorte sokker. Og langt de fleste mænd har også løbet febrilske rundt en tidlig morgen og forsøgt at 'parre' deres mange forskellige slags sorte sokker og måske tilmed konstateret, at en stor del af dem har huller og derfor må kasseres. 

De mænd håber ejerne bag hjemmesiden sortesokker.dk nu at få fat på. Netfirmaet sælger nemlig sorte herresokker størrelse 40-47, og intet andet. 

- Et par gode sorte sokker er en del af hverdagsbeklædningen for mange, og derfor bruger du også meget tid på at vaske sokkerne - eller rettere, du bruger meget tid på at sortere og parre sokker efter vask. Med vores koncept slipper du for dette irriterende tidsspilde. For med ensfarvede sokker smider du blot alle dine vaskede sokker i samme skuffe og tager to ud hver morgen. De er alle ens og passer derfor sammen, forklarer Christian Eberth, en af de tre medstiftere af Sortesokker.dk.

Sokkeabonnement

Men kan man virkelig nøjes med kun at have en varer på internethylden?

- Det hele går ud på at have en nem hverdag ikke kun for os selv, men også for kunden, siger Christian Eberth til detailfolk.dk og fortæller, at de, siden virksomheden startede op i januar, har solgt 30.000 par sokker. 

Om ganske kort tid vil det blive muligt at få et decideret 'sokkeabonnement' med pbs-ordning hos sortesokker.dk

- Uanset hvor ofte man vasker sine strømper, så skal man aldrig bruge mere end et splitsekund på at finde to sokker, der passer sammen. Og når du så samtidig kan få en ny sending leveret automatisk, så er det alt i alt med til at gøre hverdagen lettere for den enkelte kunde. Og det er faktisk det, som det hele handler om, lyder det fra Christian Eberth. 

Forbrugeren vil ikke bruge tid på basale varer

Selv om der lige nu kun er én vare på hylden kunne de tre iværksættere, der står bag siden, godt forestille sig at udvide konceptet, så danskerne kan få abonnement på en hel masse 'klassiske varer'. 

- Jeg tror alle kender det der med at løbe rundt i et nyt supermarked og lede efter staniol eller toiletpapir. De der helt klassiske varer, som vi bare skal have og ikke gider at bruge tid på at købe, siger Christian Eberth. 

Derfor drømmer han om, at virksomheden på et tidspunkt kan lave et koncept, hvor forbrugerne kan få et abonnement på de allermest basale varer. 

- Så vil man for eksempel via en app kunne gå ind og sørge for, at man løbende får tandpasta, toiletpapir eller lignende bestilt hjem via en abonnementsordning, forklarer Christian Eberth. 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD