Iværksætter til kamp mod svindelbutikker
Om Biggrey Trust:
- Certificeringssystem, som garanterer global forbrugerbeskyttelse ved handel på nettet og i fysiske butikker
- Biggrey sikrer blandt andet købsbeskyttelse for op til 5.000 amerikanske dollar, samme købsbetingelser i hele verden, ingen sprogbarrierer, gratis kunde-ratingsystem, samt mulighed for at søge blandt certificerede butikker på hjemmesiden
- Første udrulning foregår i Danmark, som er testmarked
- I løbet af 2016 udbredes Biggrey desuden i USA og det øvrige Europa
- Biggrey er p.t. i forhandlinger om en børsnotering
Kilde: Biggrey Trust
Torben Linnet Albrekt ser svindel og manglende tillid mellem kunder og butikker som en global udfordring – og løsningen har han, siger han.
Artiklens sidste afsnit er opdateret 2. marts kl. 15.48:
Dansk iværksætter tager nu kampen op med svindelbutikker.
Således blæser den nystartede danske certificeringsvirksomhed Biggrey Trust til kamp mod svindelbutikker på verdensplan.
Virksomheden er stiftet af den danske it-iværksætter Torben Linnet Albrekt, der ser svindel og manglende tillid mellem forbruger og forretning som en global udfordring, der kun kan løses med en global løsning.
Et certifikat fra Biggrey Trust er det første på markedet, som dækker både handel i fysiske butikker og online, forklarer Torben Linnet Albrekt, som vil genskabe forbrugernes tillid til detailbranchen.
Torben Linnet Albrekt fremhæver, at med den stigende e-handel i Danmark og globalt følger et stigende omfang af svindel. På verdensplan estimeres det, at 15 millioner butikker og virksomheder i 2014 bevidst snød deres kunder, påpeger Biggrey Trust-direktøren.
- Udfordringerne med svindelbutikker og forbrugerrettigheder har været påpeget længe og fra mange sider. Men mange af de virksomheder og instanser, som burde hjælpe forbrugerne, kommer til kort, når handlen går på tværs af landegrænser.
- Derfor lancerer vi nu med Biggrey Trust et globalt certifikat, som viser, at forbrugere trygt kan handle i en forretning – også i udlandet, forklarer Torben Linnet Albrekt.
LÆS OGSÅ: Danske kunder har størst tillid til danske netbutikker
Skaber falsk tryghed
Torben Linnet Albrekt peger desuden på, at mange webbutikker bruger mange penge på forskellige mærkningsordninger og ratingtjenester. Det skaber ifølge ham en falsk tryghed hos forretningerne, idet mange af ordningerne kun er med til at vejlede forbrugeren og ikke reelt dækker svindel globalt.
- Det kan ikke passe, man som butik eller webshop skal ofre tusindvis af kroner på mærkningsordninger af mere eller mindre tvivlsom karakter bare for at være med i kampen om forbrugerne. Med Biggrey Trust vil vi tilbyde en billig løsning, som både giver tryghed og dækker juridisk og økonomisk - lokalt og globalt, Torben Linnet Albrek i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Netbutik oplever svindelforsøg for millioner
Genvej til forbrugernes tillid
Torben Linnet Albrekt nævner en undersøgelse fra E-handelsfonden, som har vist, at en butik kan øge sin omsætning med omkring 30 procent, hvis butikken tydeligt skilter med e-mærket på webshoppen.
- Loyale og tillidsfulde kunder er det mest værdifulde, en forretning kan have. Hvis kunden har tillid til en butik, kan det direkte aflæses på bundlinjen. Et Biggrey-cerifikat viser, at butikken er reel, og forbrugerne trygt kan gennemføre et køb. Det er en genvej til at vinde forbrugernes tillid, lyder det fra Torben Linnet Albrekt.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter