Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sådan undgår netbutikker svindel-kunder

Foto: Dibs Payment Services



Friday den 13 November 2015 kl. 11:33

Svindel med betalingskort bliver stadig mere organiseret og er svær at spotte og gøre noget ved, før det er for sent. Få syv gode råd.

Svindel med betalingskort bliver stadig mere organiseret og sværere at spotte. Men der er hjælp at hente i nogle nye gode råd, der anbefaler webbutikkerne at tænke svindelbekæmpelse på en ny måde.

Det skriver Dansk Erhverv, som fremhæver, at udover det økonomiske tab som internetforretninger oplever ved svindel, så bruger de tid på at politianmelde svindlen og på at sikre sig, at svindleren ikke kan gennemføre flere svindelordrer.

- Svindel med betalingskort bliver stadig mere organiseret og er svær at spotte og gøre noget ved, før end det er for sent. Samtidig er udviklingen løbet fra lovgivningen, så nye handelsformer, som for eksempel mobilhandel, er ikke omfattet af eksisterende regler mod svindel. Skal man sikre sig, er der brug for at tænke svindelbekæmpelse på en ny måde, skriver Dansk Erhverv.

LÆS OGSÅ: Nets øger sikkerheden ved online-betalinger

Syv gode råd

Helle Ihme fra FraudID hjælper internetforretninger med overvågning af svindeltransaktioner. Hun har følgende syv råd til at opdage svindel i tide:

  • Tjek om der er et match mellem kortudstedelsesland/leveringsland/telefonnummer og IP-adresse. 
  • Er taletidskortet anonymt? Krak kan være et godt opslagsværk til at tjekke dette.
  • Er levering med eller uden omdeling? Mange svindlere benytter sig af levering uden omdeling, da det er en mere anonym måde at modtage ordren på.
  • Søg efter kunden på de sociale medier. Ofte kan oplysninger som mail og telefonnummer findes på Facebook. 
  • Benytter kunden dansk tastatur – dvs. æ, ø og å? 
  • Reserver et beløb på kortindehavers betalingskort og ring derefter vedkommende op.

LÆS OGSÅ: Detailhandlen halter på it-sikkerhed - få gode råd



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD