Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Matas og McDonald's udsat for dealsite-svindel

Matas advarer nu sine kunder mod at købe gavekort til kæden via dealsitet DealStreet. De er falske, lyder det fra materialistkæden.
Foto: detailfolk.dk



Thursday den 3 April 2014 kl. 11:15

De to kæder advarer nu mod et dealsite, der misbruger deres respektive brands til at lokke forbrugere i dyre abonnementsfælder.

Flere danske kæder ser ud til at have fået misbrugt deres brands af dealsitet DealStreet 

Det er hjemmesiden All2day.dk, som samler de populære tilbud fra Danmarks dealsider, der har slået alarm over de lidt for gode tilbud, som siden DealStreet annoncerer med. Det er blandt andet fordelagtige tilbud på gavekort til virksomheder som Matas og McDonald's, som DealStreet reklamerer med. Køber man et af de gode tilbud, binder man sig til et abonnement, der kan ende med at koste helt op til 3.000 kroner.

- Vi havde aldrig hørt om DealStreet, selvom vi ikke laver andet end at følge deal-markedet. Ved første øjekast ligner den en normal dansk dealside, og det kræver et trænet øje at fatte mistanke om, at de viste tilbud er lidt for gode til at være sande, siger direktør i All2day, Peter Alexanian, i en udtalelse.

Advarer kunder mod falske gavekort

Og både Matas og McDonald's tager nu afstand fra dealsitet og advarer kunderne mod at købe de billige gavekort, som virksomhederne understreger er falske.

- McDonald's tager afstand fra disse deals, og vi arbejder i øjeblikket på at få dem stoppet, lyder det blandt andet i en Facebook-opdatering fra McDonald's.

Også Matas advarer på sin hjemmeside kunderne mod at købe de falske gavekort.

- Vi tager fuldstændig afstand fra Dealstreets forretningsmetoder. Det er bundulovligt, og de snylter på vores goodwill og gode renommé, siger informationschef i Matas Henrik E. Johansen til BT om DealStreets misbrug af materialistkædens navn og logo.

Peter Alexanian tager skarpt afstand fra DealStreets forretningsmetoder, og han forstår godt, at kunderne kan blive snydt, når dealsitet misbruger kendte danske brands.

- Det skaber tillid, og derfor læser forbrugerne næppe alt med småt igennem, før de køber. Det kræver nemlig en del tålmodighed at finde ud af, at man samtidig køber et dyrt abonnement. Og den tålmodighed har de færreste, når det - tilsyneladende - kun handler om små beløb. Det er bare ikke i orden, siger han.

LÆS OGSÅ: Virksomheder køber falske kundeanmeldelser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD