Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Iværksætter måtte sløjfe New York: Åbner butik i København





Iværksætter måtte sløjfe New York: Åbner butik i København
Sådan ser Christopher Cloos-butikken i Antonigade ud. Den havde første åbningsdag i går.
Friday den 2 October 2020 kl. 12:02 af: Kristian Holgersen

Nyåbnet flagskibsbutik skal være et spejl af oplevelsen på nettet, lyder det fra stifter af dansk solbrillemærke.

For første gang har det unge solbrillemærke Christopher Cloos sin helt egen butik at gøre godt med.

Egentlig skulle den have haft adresse i New York, men på grund af coronakrisen er satsningen i stedet rykket til Antonigade midt i det gamle København.

Ifølge stifteren, Julius Langkilde, skal butikken fungere som et spejl af den oplevelse, kunderne får på nettet, hvor mærket indtil videre har slået sine folder.

- Vi har tidligere været præsenteret i fysiske butikker med mindre pop-up stores. De erfaringer, som vi har derfra, tager vi nu med os til vores første fysiske butik på Antonigade, siger Julius Langkilde og fortsætter:

- Vi har oplevet en stor stødt vækst over en lang periode, og derfor mener vi nu, at vores virksomhed er klar til at blive en del af bybilledet i København, men også for at vise danskerne, hvordan fremtidens mix mellem fysisk og web ser ud.

Stærkere relationer til kunderne

For Julius Langkilde gælder det om at lade den fysiske butik supplere aktiviteterne på nettet, som stadig er den bærende del af Christopher Cloos-brandet.

En butik kan give stærkere og mere direkte relationer til kunderne, som også får mulighed for at prøve solbrillerne på, inden de beslutter sig. Men det er vigtigt, at skabe en rød tråd mellem salgskanalerne.

- Vi kommer ikke til at have et tungt kasseapparat placeret midt i butikken, for ligesom vores udtryk online er simpelt og enkelt, så skal det udtryk gå igen i forretningen, siger Julius Langkilde.

- Brillerne vil være opstillet på samme måde fysisk som online, og farverne og designet det samme. For os handler det helt konkret om, at hvis man har været inde og se Christopher Cloos hjemmeside, så skal man gå ind i vores butik og være ”samme sted.”

LÆS OGSÅ: Efter flere års underskud: Brille-direktør er optimistisk



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD