Iværksætter måtte sløjfe New York: Åbner butik i København
Sådan ser Christopher Cloos-butikken i Antonigade ud. Den havde første åbningsdag i går.
Nyåbnet flagskibsbutik skal være et spejl af oplevelsen på nettet, lyder det fra stifter af dansk solbrillemærke.
For første gang har det unge solbrillemærke Christopher Cloos sin helt egen butik at gøre godt med.
Egentlig skulle den have haft adresse i New York, men på grund af coronakrisen er satsningen i stedet rykket til Antonigade midt i det gamle København.
Ifølge stifteren, Julius Langkilde, skal butikken fungere som et spejl af den oplevelse, kunderne får på nettet, hvor mærket indtil videre har slået sine folder.
- Vi har tidligere været præsenteret i fysiske butikker med mindre pop-up stores. De erfaringer, som vi har derfra, tager vi nu med os til vores første fysiske butik på Antonigade, siger Julius Langkilde og fortsætter:
- Vi har oplevet en stor stødt vækst over en lang periode, og derfor mener vi nu, at vores virksomhed er klar til at blive en del af bybilledet i København, men også for at vise danskerne, hvordan fremtidens mix mellem fysisk og web ser ud.
Stærkere relationer til kunderne
For Julius Langkilde gælder det om at lade den fysiske butik supplere aktiviteterne på nettet, som stadig er den bærende del af Christopher Cloos-brandet.
En butik kan give stærkere og mere direkte relationer til kunderne, som også får mulighed for at prøve solbrillerne på, inden de beslutter sig. Men det er vigtigt, at skabe en rød tråd mellem salgskanalerne.
- Vi kommer ikke til at have et tungt kasseapparat placeret midt i butikken, for ligesom vores udtryk online er simpelt og enkelt, så skal det udtryk gå igen i forretningen, siger Julius Langkilde.
- Brillerne vil være opstillet på samme måde fysisk som online, og farverne og designet det samme. For os handler det helt konkret om, at hvis man har været inde og se Christopher Cloos hjemmeside, så skal man gå ind i vores butik og være ”samme sted.”
LÆS OGSÅ: Efter flere års underskud: Brille-direktør er optimistisk
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter