Synoptik skifter stil: De sjove reklamer har tabt pusten
En ny kurs for kommunikationen i Synoptik betyder et farvel til munter kendisfigur og mindre fokus på lave priser.
Mange forbrugere kender helt sikkert Synoptik-reklamerne fra tv, hvor musiker og skuespiller Martin Brygmann spiller både ekspedient og kunde.
Men efter flere år skifter optikerkæden nu stil, fordi den lette og underholdende kommunikation har endelig tabt pusten. Det fremgår af en pressemeddelelse fra bureauet Brandhouse og Synoptik.
- Vi havde behov for at søge ind til vores DNA og valgte at arbejde sammen med Brandhouse, fordi de kan gå grundigt til værks og dykke ned i vores kunders forventninger og de behov, som giver mening for Synoptik, siger Gitte Matzen. Hun er direktør for marketing i Synoptik..
Den nye kommunikationsplatform bliver lanceret i de kommende dage og har fået overskriften “Synoptik tager dit syn alvorligt.”
Mindre fokus på pris
En af ændringerne bliver et mere afdæmpet fokus på lave priser. Ifølge en undersøgelse, som Brandhouse har foretaget, så synes forbrugerne, at der generelt bliver fokuseret for meget på det punkt blandt landets optikere.
- Vi slipper ikke for at have skarpe priser og gode tilbud, men vi arbejder samtidig for at give den bedste service og rådgivning, når det kommer til et bedre syn til vores kunder, siger Gitte Matzen og fortsætter:
- I vores produkter, tekniske udvikling og uddannelse af vores optikere vil vi derfor have den primære målsætning, at vi vil være bedst til at rådgive og sikre kunderne det bedste syn, fortæller marketing og digital direktør Gitte Matzen.
Kommunikationsplatformen er udviklet af Brandhouse/Subsero, og reklamefilmen er produceret sammen med Bacon og instruktør Ada Søby.
LÆS OGSÅ: Optikerkæde vil ruske op i branchen med Netflix-inspiration
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter