Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Synoptik skifter stil: De sjove reklamer har tabt pusten

Stilbillede fra den nye kampagne fra Synoptik.




Thursday den 27 February 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

En ny kurs for kommunikationen i Synoptik betyder et farvel til munter kendisfigur og mindre fokus på lave priser.

Mange forbrugere kender helt sikkert Synoptik-reklamerne fra tv, hvor musiker og skuespiller Martin Brygmann spiller både ekspedient og kunde.

Men efter flere år skifter optikerkæden nu stil, fordi den lette og underholdende kommunikation har endelig tabt pusten. Det fremgår af en pressemeddelelse fra bureauet Brandhouse og Synoptik.

- Vi havde behov for at søge ind til vores DNA og valgte at arbejde sammen med Brandhouse, fordi de kan gå grundigt til værks og dykke ned i vores kunders forventninger og de behov, som giver mening for Synoptik, siger Gitte Matzen. Hun er direktør for marketing i Synoptik..

Den nye kommunikationsplatform bliver lanceret i de kommende dage og har fået overskriften “Synoptik tager dit syn alvorligt.”

Mindre fokus på pris

En af ændringerne bliver et mere afdæmpet fokus på lave priser. Ifølge en undersøgelse, som Brandhouse har foretaget, så synes forbrugerne, at der generelt bliver fokuseret for meget på det punkt blandt landets optikere.

- Vi slipper ikke for at have skarpe priser og gode tilbud, men vi arbejder samtidig for at give den bedste service og rådgivning, når det kommer til et bedre syn til vores kunder, siger Gitte Matzen og fortsætter:

- I vores produkter, tekniske udvikling og uddannelse af vores optikere vil vi derfor have den primære målsætning, at vi vil være bedst til at rådgive og sikre kunderne det bedste syn, fortæller marketing og digital direktør Gitte Matzen.

Kommunikationsplatformen er udviklet af Brandhouse/Subsero, og reklamefilmen er produceret sammen med Bacon og instruktør Ada Søby.

LÆS OGSÅ: Optikerkæde vil ruske op i branchen med Netflix-inspiration



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD