Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Iværksætter: Gratis mobilbetaling for butikker

Serieiværksætter Erik Hougaard
Foto: Zalr - pressefoto



Monday den 31 August 2015 kl. 09:36 af: Søren Duran Duus

Ifølge serieiværksætteren Erik Hougaard skal hans såkaldte Mobilbetaling 2.0 være med til at ændre omkostningsniveauet i forbindelse med betaling i detailbranchen.

- Jeg ville skabe en forretningsmodel, hvor transaktionerne gennemføres uden omkostninger for forretning og forbruger. Det er en sund øvelse at fjerne den mest oplagte indtægtskilde og skabe en model, der fungerer uden.

Sådan fortæller serieiværksætteren Erik Hougaard, der står bag selskabet Zalr og det, han selv kalder Mobilbetaling 2.0.

Erik Hougaards tese er, at mobilbetaling ender med at blive gratis.

- Prisen for transaktionerne vil helt naturligt komme under pres over tid, siger Erik Hougaard, som er bestyrelsesformand i og ejer af Zalr A/S og desuden medstifter af succesfulde virksomheder som Vertica A/S og dukaPC A/S.

Tanken med Zalr er, at indtægterne skal genereres der, hvor man tilfører forretningerne nye kunder og mere salg.

LÆS OGSÅ: Succesfuldt dansk iværksætterpar går nye veje i Asien

Hjælper med mere salg

Én af de første kunder er kæden Petworld, som planlægger at rulle Zalr ud i sine 23 butikker hurtigst muligt.

- Jeg købte idéen om Zalr fra første dag, jeg hørte om den. En løsning, som både giver os lavere omkostninger og hjælper med at sælge endnu mere i butikkerne og på nettet, tror jeg rigtig mange butiksejere vil tage imod med glæde, siger Jan Sørensen, direktør hos Petworld.

Som en del af forretningsmodellen har Zalr valgt at tilbyde sine butikker at etablere og drive kundeklubber gratis.

- Loyalitetsprogrammer er et vigtigt element, når man vil øge omsætningen og kundeloyaliteten, og derfor stiller vi dem til rådighed for vores butikker, hvis de ønsker det, fortæller Erik Hougaard i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Iværksættere vil starte slipserevolution med ny netbutik

På kundens præmisser

Netop det at agere på kundens præmisser er ifølge Louise Byg Kongsholm, trendforsker og administrerende direktør i Pej Gruppen, nøglen til nu- og fremtidens forbruger.

- Forbrugerne har i en årrække været længere fremme end butikkerne med hensyn brugen af teknologi og mobile betalingsmuligheder. Nu tager butikkerne for alvor mulighederne til sig, og det går stærkt med at udvikle nye løsninger, der gør transaktioner så gnidningsfrie som overhovedet muligt, siger Louise Byg Kongsholm.

Erik Hougaard fra Zalr forklarer, at løsningen med Mobilbetaling 2.0 skal testes i omkring 50 fysiske og online butikker, som allerede har meldt sig. Zalr forventer at være i fuld drift i midten af oktober og åbner indtil da løbende op for nye forretninger på systemet.

LÆS OGSÅ: Pandora forgylder dansk iværksætterpar



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD