Irma dropper særligt butikskoncept
Landets første grønne Irma er gået tilbage til blå som en normal del af dagligvarekæden.
Mens det politiske fokus i nogen grad har skiftet farve fra blå til grøn efter gårsdagens valg, så forholder det sig på et særligt punkt modsat hos Irma.
Dagligvarekæden har nemlig valgt at droppe konceptet bag Danmarks første grønne Irma, hvor over 80 procent af varerne var økologiske.
Det skriver Minby.dk.
Butikken ligger på Østerbro og er allerede nu tilbage som en normal del af dagligvarekæden.
- Det har hele tiden været meningen, at det skulle tages op til overvejelse, og vi var klar over, at farven skulle være blå igen på et tidspunkt, det er jo Irmas brand, siger Irma-direktør Søren Steffensen til Minby.dk.
Konceptet viste sig at være besværligt for butikken, der skulle skaffe mange økologiske varer hjem, og for kunderne, der endte med at købe mindre.
- Vi har udfordret os selv ved at se, hvor langt vi kunne gå, fortsætter Søren Steffensen.
Gode tegn
Det grønne butikskoncept har kørt i halvandet år, og undervejs har der været flere positive udmeldinger fra Coop.
- De første uger har vist, at vi kan gå længere, end vi havde forestillet os. Og resultaterne fra Irma ØKO er derfor meget inspirerende for resten af kæden, sagde Søren Steffensen i en pressemeddelelse kort tid efter lanceringen.
Allerede på daværende tidspunkt stod det dog klart, at det kostede omsætning, når butikken ikke kunne køre tilbud på cola, vin og konventionel kaffe.
LÆS OGSÅ: Irma giver hyldeplads til lokale iværksættere
Læs hele artiklen på Minby.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter