Irma giver hyldeplads til lokale iværksættere
De første produkter er allerede at finde i udvalgte butikker. Det er resultatet af et nyt samarbejde.
Dagligvarekæden Irma forsøger med egne ord at arbejde sig hen imod at blive et “nyskabende” og “urbant madhus.”
Som et led i den strategi blev der i januar indgået et samarbejde med Greater Copenhagen Food Startup og Coop Crowdfunding. Formålet var at kunne tilbyde kunderne varer fra lokale producenter og iværksættere.
Nu er de første varer i rækken så at finde på hylderne i udvalgte butikker, skriver Irma i en pressemeddelelse.
- Vi føler en forpligtelse til at gå allerforrest, når der skal tænkes nyt i forhold til leverandører, siger Irma-direktør Søren Steffensen og fortsætter:
- Jeg ser det som en selvfølgelighed, at Irma støtter op om danske madiværksættere, der tør tænke innovativt, økologisk og bæredygtigt.
Der er tale om varer fra Nø Snacks, Blid, Råhygge - og snart også Copenhagen Winery. Alle opnåede fuld finansiering via Coop Crowdfunding.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter