Coop indgår nyt klima-samarbejde
- Vores største udfordring i verden er klimaforandringerne, lyder det fra direktør. Hun præsenterer nyt samarbejde.
Dagligvarekoncernen Coop præsenterer en ny samarbejdsaftale med den grønne tænketank Concito.
Målet er at skrue op for klimaindsatsen, fremgår det af en pressemeddelelse.
- Vores største udfordring i verden er klimaforandringerne. Og det haster. Derfor sætter vi nu endnu mere fart på den grønne omstilling, siger Signe D. Frese. Hun er CSR-direktør i Coop.
- Som andelsvirksomhed har Coop muligheden for at gøre en forskel sammen med vores 1,7 millioner medlemmer og kunder. Og den mulighed forpligter, fortsætter hun.
Sådan ser planen ud
Ifølge pressemeddelelsen har Coop tre hovedmål:
1) Der skal udvikles en fremrykket klimastrategi.
2) Der skal udvikles nye klimavenlige varer.
3) Formidlingen om varernes klimaaftryk skal styrkes, så man som forbruger kan træffe et oplyst valg, når man handler.
Et oplagt ansvar
Hos Concito ser man store muligheder i samarbejdet med Coop.
- Der er behov for, at danskernes madvaner udvikler sig i en markant mere klimavenlig retning, siger Christian Ibsen, direktør i tænketanken.
- Coop og den øvrige detailhandel har et oplagt ansvar for at hjælpe med at trække i den retning. Vi er glade for at kunne understøtte Coops arbejde med at øge forbrugernes viden om klima og handlemuligheder i butikkerne og andre steder, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter