Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Influencere bliver overgået som inspiration til salg

Foto: detailfolk.dk



Friday den 2 June 2023 kl. 11:56 af: Redaktionen

Markedsføring på sociale medier bør ikke kun lægges hænderne på influencere, for de er ikke den mest effektive kanal, viser tal.

Virksomhedens egne profiler på sociale medier er ofte mere effektive, når det gælder om at styrke salget, viser tal fra Dansk Erhverv.

Blandt forbrugere, der følger influencere på sociale medier, svarer 67 procent, at de bliver inspireret af køb ad den vej.

For virksomhedernes egne profiler er andelen 88 procent.

- Et samarbejde med en influencer kan være en god idé, men man skal også overveje, om man går over åen for at hente vand. Man skal i hvert fald ikke undervurdere, hvor stort potentialet er med en god virksomhedsprofil, siger Mathilde Møller, konsulent i Dansk Erhverv.

Den største inspirationskilde er dog forbrugernes egen omgangskreds, viser Dansk Erhvervs undersøgelse.

LÆS OGSÅ: Influencer dømt i Københavns Byret



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD