Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Markedsføring på sociale medier bør ikke kun lægges hænderne på influencere, for de er ikke den mest effektive kanal, viser tal.
Virksomhedens egne profiler på sociale medier er ofte mere effektive, når det gælder om at styrke salget, viser tal fra Dansk Erhverv.
Blandt forbrugere, der følger influencere på sociale medier, svarer 67 procent, at de bliver inspireret af køb ad den vej.
For virksomhedernes egne profiler er andelen 88 procent.
- Et samarbejde med en influencer kan være en god idé, men man skal også overveje, om man går over åen for at hente vand. Man skal i hvert fald ikke undervurdere, hvor stort potentialet er med en god virksomhedsprofil, siger Mathilde Møller, konsulent i Dansk Erhverv.
Den største inspirationskilde er dog forbrugernes egen omgangskreds, viser Dansk Erhvervs undersøgelse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter