Dagli'Brugsen bruger influencer som spydspids i nyt fremstød
Kunderne må ikke være i tvivl om, hvad Dagli’Brugsen kan. Derfor har kæden fornyet markedsføringen og fået en influencer med ombord.
For at nå bedre ud til kunderne i de mindre lokalsamfund har Dagli’Brugsen netop lanceret et nyt kommunikationsunivers.
Overskriften på kædens kommercielle fremstød er Langt fra byen, tæt på hinanden, skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os, siger kædedirektøren i Dagli’Brugsen, Maria Beck-Tange.
- Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som allerede bruger Dagli’Brugsen som en naturlig del af deres lokale fællesskab, siger kædedirektøren.
I den forbindelse har Dagli’Brugsen indgået en aftale med influenceren Isabella Alberte Hedeager. Hun har fået en del opmærksomhed for at bo og rejse sammen med sin 97-årige morfar, der går under navnet Moffe.
Som en del af kampagnen rejser makkerparret rundt til små lokalsamfund, hvor Dagli’Brugsen spiller en central rolle i hverdagen. Hele molevitten bliver filmet og udgivet som en programrække på de sociale medier.
Dagli’Brugsen benytter sig også af reklamer på mindre radiostationer, som bliver indtalt på de lokale dialekter.
- Dialekter er en fantastisk del af vores samfund og i høj grad noget, der er med til at definere lokale fællesskaber, som vi skal være stolte af. Derfor tager vi fat i dialekterne i Danmark, siger Maria Beck-Tange.
I alt har Dagli’Brugsen butikker i 300 lokalsamfund over hele landet.
LÆS OGSÅ: Coop gør tidligere slagtermester til salgsdirektør i Dagli’Brugsen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Superbrugsen henter ny salgsdirektør med mange års erfaring fra Aldi
En kursændring fra Ikea skuffer lokale borgere
Lokalpolitikere giver ekstra hjælp til handlekraftig detailhandel
Coop gør tidligere slagtermester til salgsdirektør i Dagli’Brugsen
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter