Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Topchef: Coop må nok acceptere en lavere indtjening i år





Wednesday den 18 May 2022 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Hvor konkurrenten har indført et decideret prisloft, så går Coop andre veje for at sikre kunderne en lidt billigere hverdag.

Coop arbejder i øjeblikket på at gøre hverdagen så billig som muligt for kunderne.

Det skriver dagligvarekoncernens adm. direktør, Kræn Østergaard Nielsen, i et længere opslag på LinkedIn.

Et prisloft, som konkurrenten Salling Group har indført på en række basisvarer, er ikke en del af planen. Det er til gengæld udrulningen af discountkæden Coop 365discount og en styrket satsning på koncernens billige vareserier, Xtra, 365 Økologi og Irmas Hverdag.

- Det bliver et barskt år, hvor vi er nødt til at reducere i vores omkostninger og nok også at acceptere en lavere indtjening, skriver Kræn Østergaard Nielsen og fortsætter:

- Men hovedfokus må være at hjælpe kunderne igennem denne nye virkelighed, indtil vi alle igen lever i en mere normal verden.

Tiltagene svarer til en undersøgelse foretaget af Coop, hvor næsten halvdelen af kunderne svarer, at de forventer at købe flere varer på tilbud, mens mange også vil handle mere i discountbutikker og gå efter kædernes egne mærker.

LÆS OGSÅ: Salling Group sætter prisloft på egne basisvarer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD