Her er vinderne af detailpriserne 2016
Om Detail-forum:
Detail-forum er et tværfagligt interessenetværk stiftet i 1963 for ledere i dansk detailhandel og tilknyttede brancher.
Detail-forums formål er 'at orientere medlemmerne om erfaringer og nye tiltag i dansk og udenlandsk detailhandel samt give dem mulighed for at udveksle synspunkter og erfaringer inden for netværket'.
Læs mere på detail-forum.dk.
Årets store detailpriser blev uddelt onsdag aften, hvor blandt andet MMM Prisen som den mest prestigefyldte pris blev overrakt.
Artiklen er opdateret klokken 22.19 med priskomiteens begrundelse:
Stemningen var som altid i top, da detailbranchen onsdag aften hyldede sig selv.
Det skete ved detailhandelsnetværket Detail-forums årlige prisuddeling i Børsen i København, hvor der igen i år blev uddelt tre priser til detailprofiler eller virksomheder, der har gjort sig fortjent til dem i årets løb.
Omkring 100 gæster deltog i arrangementet, som blev indledt med generalforsamling, inden Lars Larsen fortalte om Jysk-koncernens rejse fra den spæde start til i dag at være en global koncern med brands som Ilva, Idemøbler, Iddesign, Sengespecialisten og Bolia.com samt andre aktiviteter.
Inden selve prisuddelingen, hvor Berlingskes Detailhandelspris, Retail Entrepreneurship Prisen og ikke mindst den mest prestigefyldte pris – MMM Prisen – skulle overrækkes, stod den på en tre-retters-menu for de fremmødte.
LÆS OGSÅ: Her er de nominerede til årets store detailpriser
Årets vindere:
MMM Prisen:
Coop
(vinder i 2015: Lennart Lajboschitz, stifter af Tiger)
Retail Entrepreneurship Prisen:
Normal
(vinder i 2015: Stefan Plenge, stifter af Nemlig.com)
Berlingskes Detailhandelspris:
Søstrene Grene
(vinder i 2015: teleselskabet 3)
SE OGSÅ: Her er vinderne af detailpriserne 2015
Derfor vandt Coop
Coop endte med at løbe med MMM Prisen, som af Detail-forum betegnes som ’årets fornemmeste pris i dansk detailhandel’. Det skete foran Hay og Cofoco, som var blandt de nominerede sammen med Coop.
Priskomiteen forklarer valget af vinderen, Coop, således:
- Prisen gives i år til Coop for deres vedblevne engagement i at løfte dansk madkultur i en branche, hvor der ellers i stigende grad har været fokus på discount. Coop har de seneste år investeret i de fysiske butikker, og der satses på kvalitet og økologi, madkultur og nytænkning inden for fødevarer.
- Senest har Coop vakt opmærksomhed med deres spændende butik på Københavns Hovedbanegård og deres kæmpe succes med Irmas madmesse i Øksnehallen i København, forklarer priskomiteen.
Komiteen består af Lennart Lajboschitz, stifteren af Tiger, som modtog prisen sidste år, dir. i Dansk Erhverv, Henrik Hyltoft, adm. dir for Ikea Danmark, Dennis Balslev, marketingchef for Magasin du Nord, Lise B. Thomsen, institutleder for Marketing på CBS, Ricky Wilke, adm. dir. for Arnold Busck, Helle Busck Fensvig, adm. dir. for Panduro Hobby, Thomas Panduro, adm. dir. for ICP, Per Nyborg, og erhvervsredaktør Peter Suppli Benson fra Berlingske Business, der har valgt at kåre Coop til dette års vinder af MMM Prisen.
Prisuddeling for 34. gang
Prisen består, udover æren, af en 40 cm høj islandsk falk, som videregives til dette års vinder, Coop. Falken er modelleret på Den Kongelige Porcelænsfabrik i 1914 og dekoreret af den nutidige kunstner Nils Erik Gjerdevik.
Årets prisuddeling fandt i øvrigt sted for 34. gang.
SE OGSÅ: Her er vinderne af detailpriserne 2014
Flere billeder følger torsdag
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter