Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Discountkrigen raser- hvem mon overlever?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Her er vinderne af detailpriserne 2015

Head of Consumer Marketing David Elsass fra 3, Tiger-stifter Lennart Lajboschitz og adm. direktør hos nemlig.com Stefan Plenge blev aftenens vindere.
Foto: Trine Christensen



Vinderne er:

Berlingskes Detailhandelspris
- Teleselskabet 3

Retail Entrepreneurship Prisen
- Nemlig.com

MMM Prisen
- Lennart Lajboschitz

Fredag den 27 marts 2015 kl. 05:40 af: Freja Thorbech - 0

Tre detailvirksomheder blev torsdag kåret for hhv. deres betydning for detail, deres entreprenørånd og deres evner inden for marketing.

Det var tre prestigefyldte priser, der fandt nye ejermænd ved en prisuddeling på Børsen i København torsdag aften.

Det er Detail-forum, der uddeler priserne til de detailprofiler eller virksomheder, der har gjort sig fortjent til dem i årets løb.

120 gæster kunne fra deres pladser ved de fint opdækkede runde borde i den gamle børssal hylde aftenens vindere. 

3 kunne glæde sig over at modtage Berlingskes Detailhandelspris, som teleselskabet løb med foran Hi-Fi Klubben og Stark, der også var nomineret i kategorien.

Prisen uddeles i et samarbejde mellem Berlingske Media og Detail-forum og gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering i forhold til at skabe trafik, salg og loyalitet. Det er femte gang, at prisen uddeles og 3's repræsentant modtog hædersbevisningen til tonerne af Snoop Dogg, da det netop var for kampagnen 3LikeHome med den verdenskendte rapper i spidsen, at teleselskabet vandt prisen. 3 har i kampagneperioden opnået en stigende kundestrøm både i de fysiske butikker og online, ligesom selskabet har haft et stigende salg.

Fremtidens indkøb

Også hos nemlig.com var der grund til glæde. Netsupermarkedets stifter Stefan Plenge kunne tage Retail Entrepreneurship Prisen med sig hjem. 

Prisen gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Nemlig.com vandt foran & Other Stories og Summerbird Organic.

Nemlig.com blev udpeget af komitéen, fordi netsupermarkedet har skabt en stor fokus på fremtidens måde at købe dagligvarer. Nemlig.com åbnede i august 2010 og er i dag Danmarks største online supermarked med mere end 7.300 dagligvarer, over 400 ansatte og en omsætning på et stort trecifret millionbeløb.

- Vilje og tro på eget koncept er det, der kendetegner aftenens vinder, sagde Søren Brogaard fra Steen & Strøm, der overrakte prisen fra scenen i Børssalen.

Og det var en glad Stefan Plenge, som detailfolk.dk mødte umiddelbart efter prisoverrækkelsen.

- Det er et kæmpe skulderklap bare at blive nomineret, så at vinde er virkelig fedt, lød det fra nemlig.com-stifteren.

Han understregede dog også, at både netsupermarkedets kunder og medarbejdere skulle have en stor del af æren.

- Det er lang tid siden, at det her stoppede med at være et one-man show, sagde Stefan Plenge, der lovede mere end en enkelt fyraftensøl til medarbejderne, når prisen skal fejres.

Fra 1 til 430 butikker

Aftenens sidste og mest prestigefyldte pris var MMM-prisen, der gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandelen i Danmark. Den løb Tiger-stifter Lennart Lajboschitz med foran Arla Foods og Illums Bolighus. Fra en enkelt butik i København har Tiger siden starten i 1995 vokset sig til en stor international kæde med omkring 430 butikker i 25 lande.

Det var sidste års vinder, Magasin-direktør Peter King, der overrakte den 40 cm høje islandske falk, der er symbolet på prisen, der er blevet uddelt siden 1981. Og Peter King var med et glimt i øjet lidt i tvivl om, hvorvidt han skulle takke eller kritisere Lennart Lajboschitz, for Tiger-butikken i Cambridge, hvor Magasin-direktøren bor, er åbenbart et hit for de kvindelige medlemmer af familien King.

- Man kan aldrig gå ind i en Tiger-butik uden at købe noget, og der er altid en grund til at besøge jer, sagde Peter King blandt andet.

Han roste samtidig Lennart Lajboschitz og Tiger for evnen til hele tiden at forny sig.

- I tænker ud af boksen, og det er det, der gør en forskel, sagde Peter King.

Lennart Lajboschitz selv var dybt beæret.

- Det kommer virkelig bag på mig, og det er svært andet end bare at være glad, sagde den storsmilende Tiger-stifter til detailfolk.dk efter prisoverrækkelsen.

Han mindede dog om, at successen ikke kun er hans fortjeneste.

- Det er mig, der får en pris, men der er et team bagved, sagde Lennart Lajboschitz.

LÆS OGSÅ: Her er vinderne af detailpriserne 2014



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD