Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"LEG KØBMAND!"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Her er de nominerede til årets detailpriser 2015

Sidste år løb Pandora, Joe & The Juice og Magasin med henholdsvis Berlingskes Detailhandelspris, Retail Entrepreneurship Prisen og MMM-prisen.
Foto: Detail-forum



De nominerede er:

MMM-prisen

- Arla Foods
- Illums Bolighus
- Lennart Lajboschitz (Tiger)

Retail Entrepreneurship Prisen 

- Nemlig.com
- & Other Stories
- Summerbird Organic

Berlingskes Detailhandelspris

- Hi-Fi Klubben
- Teleselskabet 3
- STARK

Fredag den 6 marts 2015 kl. 11:29 af: Freja Thorbech - 0

MMM Prisen, Retail Entrepreneurship Prisen og Berlingskes Detailhandelspris uddeles i slutningen af marts, og nu er der sat navn på de nominerede.

Den 26. marts uddeles tre prestigefyldte priser i den danske detailbranche.

Det sker til et arrangement i Børsens festsal, hvor branchens aktører samles for at hylde de detailbutikker og kæder, der har gjort sig særligt bemærket i årets løb.

Til arrangementet uddeles tre forskellige priser, der belønner detailvirksomheder eller profiler for henholdsvis deres særlige betydning for detail, deres entreprenørånd og deres evner inden for marketing.

MMM-prisen er blevet uddelt siden 1981 og gives til en person eller en virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandelen i Danmark. Sidste år løb Magasin med titlen, fordi stormagasinet har formået at skabe vækst i både omsætning og indtjening, selvom danskerne bruger færre penge. I år er Arla Foods, Illums Bolighus og Lennart Lajboschitz (Tiger) nomineret.

Belønner nye tilføjelser til branchen

Også Retail Entrepreneurship Prisen skal have en ny ejer i næste uge. Den er blevet uddelt siden 2006, og gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Sidste år gik prisen til Joe & The Juice. Juice-kæden vandt, fordi den giver en oplevelse til kunderne ud over det fysiske produkt. I år er nemlig.com, & Other Stories og Summerbird Organic nomineret til prisen.

Berlingskes Detailhandelspris gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering. Her er Hi-Fi Klubben, Teleselskabet 3 og STARK nomineret i år, mens det sidste år var Pandora, der løb med prisen. Den danske smykkegigant fik prisen for en julekampagne, hvor smykkegiganten satte fokus på de kvindelige værdier. Det resulterede i massiv pressedækning og en stigning i salget.

Der er Detail-forum, der står bag arrangementet, og netværket har inviteret adm. direktør i Coop Peter Høgsted som keynotespeaker. Han vil med udgangspunkt i sine synspunkter som mad- og måltidsaktivist fortælle om sine tanker om dansk detailhandel.

LÆS OGSÅ: Her er vinderne af detailpriserne 2014



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD