Her er de nominerede til årets detailpriser 2015
De nominerede er:
MMM-prisen
- Arla Foods
- Illums Bolighus
- Lennart Lajboschitz (Tiger)
Retail Entrepreneurship Prisen
- Nemlig.com
- & Other Stories
- Summerbird Organic
Berlingskes Detailhandelspris
- Hi-Fi Klubben
- Teleselskabet 3
- STARK
MMM Prisen, Retail Entrepreneurship Prisen og Berlingskes Detailhandelspris uddeles i slutningen af marts, og nu er der sat navn på de nominerede.
Den 26. marts uddeles tre prestigefyldte priser i den danske detailbranche.
Det sker til et arrangement i Børsens festsal, hvor branchens aktører samles for at hylde de detailbutikker og kæder, der har gjort sig særligt bemærket i årets løb.
Til arrangementet uddeles tre forskellige priser, der belønner detailvirksomheder eller profiler for henholdsvis deres særlige betydning for detail, deres entreprenørånd og deres evner inden for marketing.
MMM-prisen er blevet uddelt siden 1981 og gives til en person eller en virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandelen i Danmark. Sidste år løb Magasin med titlen, fordi stormagasinet har formået at skabe vækst i både omsætning og indtjening, selvom danskerne bruger færre penge. I år er Arla Foods, Illums Bolighus og Lennart Lajboschitz (Tiger) nomineret.
Belønner nye tilføjelser til branchen
Også Retail Entrepreneurship Prisen skal have en ny ejer i næste uge. Den er blevet uddelt siden 2006, og gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Sidste år gik prisen til Joe & The Juice. Juice-kæden vandt, fordi den giver en oplevelse til kunderne ud over det fysiske produkt. I år er nemlig.com, & Other Stories og Summerbird Organic nomineret til prisen.
Berlingskes Detailhandelspris gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering. Her er Hi-Fi Klubben, Teleselskabet 3 og STARK nomineret i år, mens det sidste år var Pandora, der løb med prisen. Den danske smykkegigant fik prisen for en julekampagne, hvor smykkegiganten satte fokus på de kvindelige værdier. Det resulterede i massiv pressedækning og en stigning i salget.
Der er Detail-forum, der står bag arrangementet, og netværket har inviteret adm. direktør i Coop Peter Høgsted som keynotespeaker. Han vil med udgangspunkt i sine synspunkter som mad- og måltidsaktivist fortælle om sine tanker om dansk detailhandel.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter