Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er vinderne af de danske detailpriser

Foto: Detail-forum



Thursday den 14 March 2013 kl. 09:28 af: Simone Hansen

Tre detailvirksomheder blev i går kåret for deres evner inden for marketing, deres entreprenørånd og for at have haft særlig betydning for detail.

Det var nogle af Danmarks mest prestigefyldte priser til detailbranchen, der blev uddelt igår, da Detail-Forum holdt prisuddeling på Børsen. 

Stormagasin fik fat i de unge

Den første pris, der blev uddelt, var Berlingske Detailhandel-prisen, der går til en detailvirksomhed, der er brændt igennem inden for marketing og som har lavet en markedsføring, der har haft den ønskede effekt. Her blev vinderen stormagasinet Salling. 'Salling er en traditionsrig virksomhed, der har fornyet sig, og på det seneste har kørt kampagner og ført mere eksklusive designvarer for at få fat i et yngre publikum. Derudover har de fået lavet en vellykket onlinedel' lød begrundelsen. 

De to andre nominerede i kategorien var Philipson Wine og Louis Nielsen.

178 år gammel kæde løb med prisen

'Retail Entrepreneurship-prisen' går til en virksomhed, der har skabt en stærk niche og tilført detailhandlen noget. Prisen gik til AC. Perch’s Thehandel, der har eksisteret siden 1835 og ifølge komiteen har formået at forny sig ved både at udvide i Japan, have en stærk onlineprofil og et eksklusivt tearoom i deres butik, og samtidig fasthold en stærkt og traditionsrigt brand.

De andre nominerede til prisen var smørrebrødsstedet Aamanns og chokoladekæden Peter Beier.

'Satte priserne ned i opturstider'

MMM-prisen står for 'Modern Merchandising Methods' og har været uddelt siden 1981 gives til en detailvirksomhed, der har haft særlig betydning for detailhandlen. IKEA Danmark vandt denne pris. Den fik de blandt andet fordi, de har formået at skabe omsætning i et kriseramt marked, fokusere på bæredygtighed, holdt priserne nede, da tiderne var gode og samtidig skabt god kvalitet og design. 

De andre nominerede til denne pris var Tiger og Bolia.com

LÆS OGSÅ: 10 mio besøgende giver Ikea rekordår 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD