Her er vinderne af de danske detailpriser

Tre detailvirksomheder blev i går kåret for deres evner inden for marketing, deres entreprenørånd og for at have haft særlig betydning for detail.
Det var nogle af Danmarks mest prestigefyldte priser til detailbranchen, der blev uddelt igår, da Detail-Forum holdt prisuddeling på Børsen.
Stormagasin fik fat i de unge
Den første pris, der blev uddelt, var Berlingske Detailhandel-prisen, der går til en detailvirksomhed, der er brændt igennem inden for marketing og som har lavet en markedsføring, der har haft den ønskede effekt. Her blev vinderen stormagasinet Salling. 'Salling er en traditionsrig virksomhed, der har fornyet sig, og på det seneste har kørt kampagner og ført mere eksklusive designvarer for at få fat i et yngre publikum. Derudover har de fået lavet en vellykket onlinedel' lød begrundelsen.
De to andre nominerede i kategorien var Philipson Wine og Louis Nielsen.
178 år gammel kæde løb med prisen
'Retail Entrepreneurship-prisen' går til en virksomhed, der har skabt en stærk niche og tilført detailhandlen noget. Prisen gik til AC. Perch’s Thehandel, der har eksisteret siden 1835 og ifølge komiteen har formået at forny sig ved både at udvide i Japan, have en stærk onlineprofil og et eksklusivt tearoom i deres butik, og samtidig fasthold en stærkt og traditionsrigt brand.
De andre nominerede til prisen var smørrebrødsstedet Aamanns og chokoladekæden Peter Beier.
'Satte priserne ned i opturstider'
MMM-prisen står for 'Modern Merchandising Methods' og har været uddelt siden 1981 gives til en detailvirksomhed, der har haft særlig betydning for detailhandlen. IKEA Danmark vandt denne pris. Den fik de blandt andet fordi, de har formået at skabe omsætning i et kriseramt marked, fokusere på bæredygtighed, holdt priserne nede, da tiderne var gode og samtidig skabt god kvalitet og design.
De andre nominerede til denne pris var Tiger og Bolia.com
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Kendte detailprofiler er med i regeringens nye vækst-team
Netto trækker op i stærkt regnskab fra Dansk Supermarked
Netsupermarked går fra optur til nedtur
7-Eleven går tilbage - men vil åbne flere butikker
Teenager nomineret som årets bedste nye E-købmand
Dansk modebrand lukker butikker efter mio-underskud
Opkøbt netbutik vokser med 47 procent
Ny bog om fremtidens detail: 14 tips til kunderejser