Her er vinderne af detailpriserne 2014
Vinderne er:
MMM Prisen
- Magasin
Retail Entrepreneurship Prisen
- Joe & The Juice
Berlingskes Detailhandelspris
- Pandora
Tre detailvirksomheder blev torsdag kåret for hhv. deres betydning for detail, deres entreprenørånd og deres evner inden for marketing.
Det var tre prestigefyldte priser, der fandt nye ejermænd ved en prisuddeling på Børsen i København torsdag aften.
Det er Detail-forum, der uddeler priserne til de detailprofiler eller virksomheder, der har gjort sig fortjent til dem i årets løb.
Pandora kunne glæde sig over at modtage Berlingskes Detailhandelspris, som smykkegiganten løb med foran H&M og Coop, der også var nomineret. Prisen uddeles i et samarbejde mellem Berlingske Media og Detail-forum og gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering i forhold til at skabe trafik, salg og loyalitet. Pandora fik prisen for sin julekampagne fra sidste år, hvor smykkegiganten satte fokus på de kvindelige værdier. Det resulterede i massiv pressedækning og en stigning i salget.
- I har givet charmsarmbåndet en ny identitet. Kampagnen er fremragende på alle platforme, lød noget af begrundelsen fra erhvervsredaktør på Berlingske, Linda Overgaard, der uddelte prisen og havde siddet med i priskomitéen.
Juicekæde vandt for anderledes oplevelse
Også hos Joe & The Juice var der grund til glæde. Her kunne stifter Kasper Basse tage Retail Entrepreneurship Prisen med sig hjem. Prisen gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Joe & the Juice vandt foran Johan Bülow og Sport 24.
- I fornyer med en oplevelse ud over det fysiske produkt. Fart, glæde og 'the human touch' giver den unikke oplevelse, sagde marketing director i Steen og Strøm, Claus Tüchsen, blandt andet om juicekædens sejr, da han uddelte prisen.
Og hos Joe & The Juice var man glad for prisen.
- Det er en anerkendelse af, at vi er lykkedes med at lave en anderledes retailoplevelse. Det knokler vi også meget for, skulle jeg hilse, så det er meget rart, at det ikke kun er os, der synes det, sagde Kasper Basse til detailfolk.dk umiddelbart efter prisoverrækkelsen.
En holdindsats førte til sejr
Aftenens sidste og mest prestigefyldte pris var MMM-prisen, der gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandelen i Danmark. Den løb Magasin med foran Slagter Lund og Lagkagehuset. Og det var en rørt topchef Peter King, der kunne modtage den ikoniske vandrefalk fra sidste års vinder IKEA-topchef Dennis Balslev.
- Det er dejligt for mit hold, ikke bare dem, der er her i dag, men for alle Magasins medarbejdere. De har alle arbejdet hårdt, og det her er den bedste anerkendelse, man kan få, sagde Peter King til detailfolk.dk efter prisoverrækkelsen.
Og Magasin fortjente prisen, mente den priskomitéen, der havde udpeget stormagasinet som vinder.
- Selvom danskerne bruger færre penge, har I formået at skabe vækst i både omsætning og indtjening. i 2012/13 skabte i vækst i alle de kategorier i opererer i, og I kunne præsentere det bedste resultat i Magasins lange historie. I har på alle måder udviklet jer til moderne stormagasin, lød det blandt andet fra Dennis Balslev, da han gav prisen videre.
Se her, hvem der vandt priserne sidste år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter