Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er de nominerede til årets detailpriser

Sidste år var det IKEA, der løb med MMM-prisen foran Tiger og Bolia.
Foto: detailfolk.dk



De nominerede er:

MMM Prisen
- Slagter Lund
- Magasin
- Lagkagehuset

Retail Entrepreneurship Prisen
- Joe & The Juice
- Johan Bülow
- Sport 24

Berlingskes Detailhandelspris
- Pandora
- H&M
- Coop Plus

Wednesday den 12 March 2014 kl. 06:00 af: Freja Thorbech

MMM Prisen, Retail Entrepreneurship Prisen og Berlingskes Detailhandelspris uddeles den 20. marts.

I næste uge uddeles tre prestigefulde priser i den danske detailbranche.

Det sker til et arrangement I Børsens festsal den 20. marts, hvor branchens aktører samles for at hylde de detailbutikker og kæder, der har gjort sig særligt bemærket i årets løb.

Til arrangementet uddeles tre forskellige priser, der belønner detailvirksomheder eller profiler for henholdsvis deres særlige betydning for detail, deres entreprenørånd og deres evner inden for marketing.

MMM-prisen er blevet uddelt siden 1981 og gives til en person eller en virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandelen i Danmark. Sidste år løb IKEA Danmark med titlen, fordi kæden har formået at skabe omsætning i et kriseramt marked, fokusere på bæredygtighed, holdt priserne nede, da tiderne var gode og samtidig skabt god kvalitet og design. I år er Slagter Lund, Magasin og Lagkagehuset nomineret.

Traditionsrige butikker vandt på fornyelse

Også Retail Entrepreneurship Prisen skal have en ny ejer i næste uge. Den er blevet uddelt siden 2006, og gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Sidste år gik prisen til AC. Perch’s Thehandel, der har eksisteret siden 1835. The-butikken vandt, fordi den har formået at forny sig ved både at udvide i Japan, have en stærk onlineprofil og et eksklusivt tearoom i butikken, samtidig med at den har fastholdt et stærkt og traditionsrigt brand. I år er Joe & The Juice, Johan Bülow og Sport 24 nomineret.

Berlingskes Detailhandelspris gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering. Her er Pandora, H&M og Coop Plus nomineret. Prisen er blevet uddelt tre gange, og sidste år var det stormagasinet Salling, der løb med prisen.

- Salling er en traditionsrig virksomhed, der har fornyet sig, og på det seneste har kørt kampagner og ført mere eksklusive designvarer for at få fat i et yngre publikum. Derudover har de fået lavet en vellykket onlinedel, lød begrundelsen blandt andet.

Der er Detail-forum, der står bag arrangementet, og netværket har inviteret Claus Meyer til at fortælle de fremmødte om, hvordan han har opbygget sit madimperium. Læs mere om arrangementet her.

LÆS OGSÅ: Her er vinderne af de danske detailpriser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD