Her er de nominerede til årets detailpriser
De nominerede er:
MMM Prisen
- Slagter Lund
- Magasin
- Lagkagehuset
Retail Entrepreneurship Prisen
- Joe & The Juice
- Johan Bülow
- Sport 24
Berlingskes Detailhandelspris
- Pandora
- H&M
- Coop Plus
MMM Prisen, Retail Entrepreneurship Prisen og Berlingskes Detailhandelspris uddeles den 20. marts.
I næste uge uddeles tre prestigefulde priser i den danske detailbranche.
Det sker til et arrangement I Børsens festsal den 20. marts, hvor branchens aktører samles for at hylde de detailbutikker og kæder, der har gjort sig særligt bemærket i årets løb.
Til arrangementet uddeles tre forskellige priser, der belønner detailvirksomheder eller profiler for henholdsvis deres særlige betydning for detail, deres entreprenørånd og deres evner inden for marketing.
MMM-prisen er blevet uddelt siden 1981 og gives til en person eller en virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandelen i Danmark. Sidste år løb IKEA Danmark med titlen, fordi kæden har formået at skabe omsætning i et kriseramt marked, fokusere på bæredygtighed, holdt priserne nede, da tiderne var gode og samtidig skabt god kvalitet og design. I år er Slagter Lund, Magasin og Lagkagehuset nomineret.
Traditionsrige butikker vandt på fornyelse
Også Retail Entrepreneurship Prisen skal have en ny ejer i næste uge. Den er blevet uddelt siden 2006, og gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Sidste år gik prisen til AC. Perch’s Thehandel, der har eksisteret siden 1835. The-butikken vandt, fordi den har formået at forny sig ved både at udvide i Japan, have en stærk onlineprofil og et eksklusivt tearoom i butikken, samtidig med at den har fastholdt et stærkt og traditionsrigt brand. I år er Joe & The Juice, Johan Bülow og Sport 24 nomineret.
Berlingskes Detailhandelspris gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering. Her er Pandora, H&M og Coop Plus nomineret. Prisen er blevet uddelt tre gange, og sidste år var det stormagasinet Salling, der løb med prisen.
- Salling er en traditionsrig virksomhed, der har fornyet sig, og på det seneste har kørt kampagner og ført mere eksklusive designvarer for at få fat i et yngre publikum. Derudover har de fået lavet en vellykket onlinedel, lød begrundelsen blandt andet.
Der er Detail-forum, der står bag arrangementet, og netværket har inviteret Claus Meyer til at fortælle de fremmødte om, hvordan han har opbygget sit madimperium. Læs mere om arrangementet her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter