Dansk koncept vinder detailpris i New York
Fakta:
Retail Institute Scandinavia er medlem af den globale alliance Ebeltoft Group, der består af detaileksperter fra mere end 20 lande.
Hvert år sætter eksperterne sig sammen og deler de mest innovative cases fra de respektive hjemlande. I år er vinderen Vigga blevet fundet ud fra en bruttoliste på 196 cases.
I 11 år i træk har Ebeltoft Group udgivet publikationen Retail Innovations, som i år præsenterer de 46 mest innovative koncepter på globalt plan.
Prisoverrækkelsen foregik 18. januar på den store retailkonference 'Retail Big Show' i New York.
En pris for det mest innovative forretningskoncept inden for retail i 2015 er blevet uddelt på retailkonference i New York.
Der er stor glæde og stolthed hos den danske virksomhed Vigga.
Således har virksomheden, der designer og producerer børnetøj, som formidles gennem en abonnementsordning, vundet en pris for det mest innovative forretningskoncept inden for detail i 2015.
Det er det europæiske detailnetværk Ebeltoft Group, der står bag nomineringen og den endelige prisoverrækkelse, der fandt sted forleden på den store retailkonference ’Retail Big Show’ i New York.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
Viggas kunder betaler hver måned et fast beløb for at være medlem af abonnementsordningen.
Det var kombinationen af et manglende udvalg af god kvalitet inden for børnetøj og ærgrelsen over, at en sparkedragt kun blev brugt få gange, før babyen voksede ud af den, der gav ægteparret Vigga og Peter Svensson ideen til konceptet.
Se billeder: Dagrofa hylder vindere med innovative ideer
Derfor vinder Vigga
I Retail Institute Scandinavia, der er det skandinaviske medlem af Ebeltoft Group, vækker Vigga-konceptet og den danske prisvinder begejstring.
- Vigga har skabt succes ved at koble bæredygtig produktion og deleøkonomi i en abonnementsordning og virkeliggør ikke bare en, men flere af de overordnede trends, der optager den globale detailhandel i disse år, siger Dorte Wimmer, forbruger- og detailekspert i Retail Institute Scandinavia.
Og uddyber:
- I Ebeltoft Group har vi op til udgivelsen af publikationen Retail Innovations 11 vurderet cirka 200 forretningskoncepter i detailhandlen i forhold til de mest bærende trends. Og Vigga løber med førstepladsen, fordi konceptet tiltaler en bred forbrugerskare.
- Det appellerer både til forbrugeren, der tager ansvar for ressourceforbruget og klodens tilstand, men tilbyder også den form for fleksibilitet og tilgængelighed, der appellerer til en helt anden type forbruger, forklarer Dorte Wimmer videre i pressemeddelelsen.
Hun er netop hjemvendt fra prisoverrækkelsen i New York.
I prisoverrækkelsen har Ebeltoft Group vægtet, at Vigga har sat en ny standard for deleøkonomi, og at konceptet tilbyder en konkret løsning på en udfordring hos forbrugerne.
Vinderen Vigga blevet fundet ud fra en bruttoliste på 196 cases.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter