Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er Trustpilot-stifters tre vigtigste beslutninger

Foto: Per Valentin



Thursday den 25 August 2016 kl. 08:53 - Kilde: Børsen

På et tidspunkt var ansvaret for en stor, voksende virksomhed ved at blive for meget for stifteren af Trustpilot. Derfor traf han disse vigtige beslutninger.

Når man har startet sin egen virksomhed i en ung alder og den pludselig vokser én over hovedet, hvad gør man så? Det spørgsmål stillede stifter og direktør i Trustpilot, Peter Mühlmann, sig selv i 2011. Og han var tæt på at nå frem til den konklusion, at der skulle en anden direktør ind. Det skriver Børsen

- Virksomheden blev hurtigt meget stor, vi havde dobbelt- og trecifrede vækstrater, og på kort tid gik vi fra at være 30 personer til omkring 100. På den ene side var det fedt, men på den anden side var jeg meget i vildrede over, hvad der skete, og hvad jeg nu skulle gøre, siger den 34-årige Peter Mühlmann til Børsen.

Det ender med, at han bliver enig med investorerne om, at de skal finde en mere erfaren direktør. De finder også en, men kort før de skal præsentere ham, trækker Peter Mühlman i land. 

- Jeg var simpelthen usikker på, om de ville synes, han var en fed person, og om han kunne skabe samme passion omkring projektet som mig, siger han.

De vigtigste beslutninger

Peter Mühlmann blev derfor på posten. Det krævede dog, at han hentede en masse hjælp til alle de andre opgaver, han ikke selv kunne håndtere. De tre vigtigste ting, han har gjort i forhold til virksomheden, kan derfor summeres op til.

1) at starte Trustpilot 2) at hente risikovillig kapital til virksomheden. I dag har Trustpilot rejst mere end 800 millioner kroner i risikovillig kapital 3) At ansætte en finansdirektør.

- Det gjorde en kæmpe forskel. Jeg var vant til at bestemme det hele selv, og pludselig kom der en person ind ad døren med erfaring og en intellekt, der gjorde, at han kunne modargumentere mig fuldstændig. Det betød, at jeg tit stod tilbage og sagde, "OK, så gør vi det på din måde," men samtidig havde tillid nok til personen og træde et skridt tilbage, forklarer Peter Mühlman

LÆS OGSÅ: Netbutikker betaler Trustpilot for at skjule anmeldelser

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD