Millioninvestering skal sikre Trustpilot global vækst
Med en trecifret millioninvestering fra en række internationale investorer kan det danske anmelderværktøj Trustpilot accelerere væksten.
25 millioner dollars, eller hvad der svarer til omkring 137 millioner danske kroner.
Det er, hvad den danske online platform for brugeranmeldelser Trustpilot nu har sikret sig. En række internationale investorer anført af DFJ Esprit i London og DFJ i Menlo Park i Californien vil med investeringen sikre det danske anmelderværktøj muligheden for at accelerere sin vækst på blandt andet det amerikanske marked. Det skriver Trustpilot i en pressemeddelelse.
- Trustpilot har skabt et solidt koncept for at etablere en global platform for pålidelige anmeldelser af onlinehandler til gavn for de millioner af forbrugere, der ønsker gode købsoplevelser online. Vi ser et stort potentiale for, at Trustpilot bliver den globale standard for anmeldelser af virksomheder, siger partner i DFJ Esprit, Krishna Visvanathan, i pressemeddelelsen.
Og ikke overraskende vækker investeringen glæde hos Trustpilot.
- Denne nye investering vil gøre det muligt for os at udvide til nye markeder og fortsætte med at forbedre betydningen og potentialet for onlineanmeldelser for både forbrugere og virksomhedskunder, siger Trustpilots CEO og grundlægger, Peter Holten Mühlmann.
Stor vækst ligger til grund for investering
Investeringen sker på baggrund af en vækst på 117 procent i antallet af brugeranmeldere, sådan at der i dag er over fem millioner forbrugere, der anmelder virksomheder på Trustpilot. Den globale vækst har samtidig også betydet, at Trustpilot har åbnet nye kontorer i New York og London.
Trustpilot forsyner lige nu mere end 70.000 onlinebutikker med TrustScores baseret på mere end seks millioner anmeldelser, og hver måned tilføjer virksomheden 2.000 nye forhandlere og mere end 300.000 nye forbrugere til Trustpilots onlineplatform.
- Forbrugeren har mere magt end nogensinde før til at afgøre en virksomheds succes eller fiasko, og betydningen af onlineanmeldelser ændrer den måde, virksomhederne tænker kommunikation på. Virksomheder kan ikke længere gemme sig bag poleret indhold og smarte ord. I dag handler det om, hvordan virksomheder kan opbygge tillid og styre sit omdømme på en gennemsigtig måde, siger Peter Holten Mühlmann, der grundlagde Trustpilot i 2007.
Virksomheden har i dag 160 medarbejdere i henholdsvis København, London og New York og opererer i 24 lande
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter