Top 10: Disse modebrands er mest populære hos danskerne på nettet
En ny undersøgelse kortlægger, hvilke modebrands danskerne foretrækker, når de handler online.
Det er de helt store spillere, når det handler om salg af tøj og mode, som også er danskernes favoritter på nettet. Det viser en ny undersøgelse fra spareportalen CupoNation.
Portalen har undersøgt 77 forskellige modebrands og deres tilstedeværelse på internettet. Det modebrand, som flest danskere besøger på nettet, er suverænt H&M. På en andenplads kommer Zara. Det er altså to af de største spillere globalt, som også er danskerne favoritter.
Mest populære hjemmesider
De modebrands med mest dansk hjemmesidetrafik fra marts til maj 2017 er:
- Hennes & Mauritz (H&M)(2.398.046)
- Zara (826.124)
- Adidas (807.948)
- Nike (733.755)
- Vero Moda (255.849)
- Gina Tricot (229.526)
- Only (217.669)
- Weekday (183.590)
- Jack & Jones (172.299)
- Mango (168.722)
Mest populære på sociale medier
CupoNation har også undersøgt, hvilke af de samme modebrands, der har flest følgere på diverse sociale medier (Facebook, Instagram, Twitter, og Youtube). Kigger man udelukkende på de danske modebrands er top 10 listen i samme periode således:
- Vero Moda (255.849)
- Only (217.699)
- Jack & Jones (172.299)
- Pieces (144.355)
- Vila (135.762)
- Ecco (100.015)
- Samsøe & Samsøe (98.422)
- Name It (92.788)
- Bianco (76.630)
- Selected Homme (65.289)
Her er det tydeligt, at Bestseller-koncernen dominerer. Bestseller ejer 7 ud af de 10 mest populære brands på de sociale medier.
- I undersøgelsen har det dog ikke været muligt at adskille de danske følgere fra det totale antal på de sociale medier, understreger CupoNation.
Facebook er det største medie for de forskellige modebrands. Instagram er dog ikke så langt efter. Twitter og Youtube er langt mindre populære værktøjer, viser undersøgelsen som du kan læse HER.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter