Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Top 10: Disse modebrands er mest populære hos danskerne på nettet

Foto: detailfolk.dk



Monday den 3 July 2017 kl. 08:49 af: Lise Møller Schilder

En ny undersøgelse kortlægger, hvilke modebrands danskerne foretrækker, når de handler online.

Det er de helt store spillere, når det handler om salg af tøj og mode, som også er danskernes favoritter på nettet. Det viser en ny undersøgelse fra spareportalen CupoNation.

Portalen har undersøgt 77 forskellige modebrands og deres tilstedeværelse på internettet. Det modebrand, som flest danskere besøger på nettet, er suverænt H&M. På en andenplads kommer Zara. Det er altså to af de største spillere globalt, som også er danskerne favoritter.

Mest populære hjemmesider

De modebrands med mest dansk hjemmesidetrafik fra marts til maj 2017 er:

  1. Hennes & Mauritz (H&M)(2.398.046)
  2. Zara (826.124)
  3. Adidas (807.948)
  4. Nike (733.755)
  5. Vero Moda (255.849)
  6. Gina Tricot (229.526)
  7. Only (217.669)
  8. Weekday (183.590)
  9. Jack & Jones (172.299)
  10. Mango (168.722)

Mest populære på sociale medier

CupoNation har også undersøgt, hvilke af de samme modebrands, der har flest følgere på diverse sociale medier (Facebook, Instagram, Twitter, og Youtube). Kigger man udelukkende på de danske modebrands er top 10 listen i samme periode således:

  1. Vero Moda (255.849)
  2. Only (217.699)
  3. Jack & Jones (172.299)
  4. Pieces (144.355)
  5. Vila (135.762)
  6. Ecco (100.015)
  7. Samsøe & Samsøe (98.422)
  8. Name It (92.788)
  9. Bianco (76.630)
  10. Selected Homme (65.289)

Her er det tydeligt, at Bestseller-koncernen dominerer. Bestseller ejer 7 ud af de 10 mest populære brands på de sociale medier.

- I undersøgelsen har det dog ikke været muligt at adskille de danske følgere fra det totale antal på de sociale medier, understreger CupoNation.

Facebook er det største medie for de forskellige modebrands. Instagram er dog ikke så langt efter. Twitter og Youtube er langt mindre populære værktøjer, viser undersøgelsen som du kan læse HER.

LÆS OGSÅ: Ny opgørelse: Her er landets dyreste brands



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD