Hackere skal sætte fokus på fremtidens detail
100 hackere, programmører og designere skal i løbet af tre dage forsøge at skabe innovative detailhandelsløsninger ved en særlig hackathon-konkurrence.
Hvordan ser fremtidens detailhandel ud?
Det spørgsmål skal 100 hackere, designere og programmører forsøge at besvare ved et tre dages hackathon-arrangement i Aarhus til maj.
Future of Retail Hackathon, som arrangementet hedder, er en form for konkurrence, hvor 100 kreative hjerner skal forsøge at udvikle nye, innovative løsninger til detailbranchen.
Undervejs i forløbet kan de sparre med mentorer fra branchen som blandt andre Konrad Kierklo, der er stifter og Group COO hos modeportalen miinto.dk og Ken Villum Klausen, der er co-founder og CEO i Wallmob, der sælger mobile kasseløsninger til detailbranchen. På afslutningsdagen skal alle løsninger demonstreres for et dommerpanel. De vil blive bedømt ud fra deres påvirkning på branchen, hvor innovative de er, det teknologiske niveau og designet.
LÆS OGSÅ: Er fremtidens kassesystem dansk?
- Det bliver utrolig interessant at kigge i krystalkuglen på detailbranchen. Det er en meget spændende branche, som er presset ind i en rivende udvikling af forbrugerne og de nye teknologiske muligheder. Samtidig er den meget kompleks med mange produkter og mange kunder, så deltagerne har mange kroge at gribe i, siger Kim Svendsen, direktør i Stibo Accelerator, der er fødselshjælper for startups og innovation i Stibo Gruppen, i en udtalelse.
Skal skabe innovative løsninger
Det er FutureHacks, der sammen med Stibo Accelerator og Stibo Systems står bag Future of Retail Hackathon. Målet er at skabe innovative detailhandelsløsninger baseret på data og big data ved at give talenter frit spil uden begrænsninger af nogen art.
- Vi håber at få nogle eksperimenterende og banebrydende løsninger frem i lyset, som detailbranchens aktører kan blive inspireret til at bruge. Vi samarbejder med nogle af de største detailkæder herhjemme og i udlandet omkring forretningsudnyttelse og styring af data, og der ligger mange uudnyttede muligheder for værdiforøgelse ved at bruge data innovativt, siger Erasmus Holm, marketingdirektør i Stibo Systems, der lægger lokaler til hackathonet.
Eventet er det første af en serie hackathons, som udforsker fremtiden inden for forskellige industrier. Hackathonet får stor opmærksomhed fra detailbranchen og støttes af blandt andet eBay, Dansk Supermarked og miinto.dk. Det løber af stablen fra den 22. til den 24. maj.
LÆS OGSÅ: Dansk Erhverv: Sådan sikres fremtidens detailhandel
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter