Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Føtex løfter sløret for ny vision

Foto: detailfolk.dk



De seks byggeklodser til fremtidens Føtex

- Bedst på kød, brød, frugt og grønt: Føtex skal være bedst til at give kunderne velsmagende og frisk kvalitet inden for kød, brød, frugt og grønt.

- Vi handler med omtanke: Føtex har en klar holdning til kvalitet og sundhed og tager ansvar for det supermarked, Føtex driver.

- Alt på ét sted: Føtex skal give kunderne et supermarked, hvor de kan få god kvalitet samlet på ét sted – uanset om det drejer sig om fødevarer, nonfood eller tekstil.

- Vi kender vores kunder: Føtex skal være det foretrukne supermarked for familier med børn fra 0-7 år, 7 år+ og voksne over 50 år og vise, at Føtex forstår deres behov.

- Basisvarer til konkurrencedygtige priser: Føtex skal være i stand til at matche discountkædernes priser på de vigtigste basisvarer, så Føtex’ kunder kun behøver at handle ét sted.

- God service: Føtex skal have de mest servicemindede og imødekommende medarbejdere, der giver Føtex’ kunder en behagelig og inspirerende indkøbsoplevelse.

Kilde: Dansk Supermarked News

Monday den 29 September 2014 kl. 11:40 - Kilde: Dansk Supermarked News

Et fornyet fokus på den gode kvalitet og et styrket koncept skal gøre Føtex til nummer ét blandt de danske supermarkeder, lyder ambitionen.

Føtex vil være nummer et blandt de danske supermarkeder.

Derfor har kæden lanceret en ny vision, der skal sikre, at man bliver det ultimative supermarked for både kunder og medarbejdere. Det skriver Dansk Supermarked i det seneste nummer af medarbejderbladet Dansk Supermarked News.

Ved at styrke sit koncept og sætte fokus på den gode kvalitet vil Føtex ruste sig til kampen mod konkurrenterne på dagligvaremarkedet.

Udgangspunktet er blandt andet en undersøgelse blandt 3.000 forbrugere og cirka 1.200 Føtex- og Dansk Supermarked-ansatte. Undersøgelsen har dannet baggrund for udformningen af seks byggeklodser, der skal udgøre fundamentet i den fremtidige retning (se faktaboks). Det handler blandt andet om at være bedst inden for en række områder som kød, brød, frugt og grønt samt at yde en god service. Og her spiller medarbejderne en central rolle, understreger Føtex-direktør Mette Maix.

- Vi kan udvikle nok så mange strategier, men når det kommer til stykket, er det ude på salgsarealerne kampen skal vindes, siger hun til Dansk Supermarked News.

Fokus på egen forretning

Den nye vision handler samtidig om at fastholde fokus på egen forretning i stedet for blindt at følge konkurrenter.

- De seneste år har discountmarkedet været i kraftig vækst. Her er vi blevet fanget i en kamp om kunderne, og vi har brugt for meget krudt på at matche discountbutikkerne på prisen. Fremover skal vi først og fremmest fokusere på kvalitet, men vi skal også tilbyde basisvarer til discount-priser. Vores fokus skal være på at være Føtex, skriver Mette Maix i en kommentar i Dansk Supermarked News.

Føtex vil blandt andet sætte fokus på varehusenes faglærte bagere og slagtere. Slagterne skal gøres mere synlige i butikken, ligesom de skal have mulighed for at tilpasse sortimentet til de enkelte butikker.

Det er ikke alle Føtex-varehuse, der har egen bager. De vil i stedet få billeder op ved bagerudsalget, som skal vise, at brødet rent faktisk er bagt af en Føtex-bager. Derudover er der fremstillet en tv-reklame fra bageriet i Føtex Bolbro i Odense, som skal give kunderne et indblik i, hvordan brødet i Føtex laves.

Føtex har 88 varehuse, heraf fem Føtex food, som ligger fordelt over hele landet.

LÆS OGSÅ: Kamp på dagligvaremarkedet: Føtex vil også sælge lokale varer

Læs hele artiklen på Dansk Supermarked News


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD